Vredelievende algeneter


K

Kiki x

Guest
Hallo,

Ik ben opzoek naar een algeneter voor mijn gezelschapsaquarium.

Aquarium:
60 liter --> niet zo heel groot dus
3 black mollys
4 platy's
 
Garnalen zijn lief en eten algen.
Neem aan dat je last hebt van algen vanwege deze vraag of niet?
 
Ik heb idd. Last van algen , maar eerder van alg op de ruit van het aquarium.
 
Is eigenlijk iets waar vissen of garnalen geen oplossing voor zijn en een oud bankpasje of dotje filterwatten werkt beter.
Als het heel erg is zou je ook naar de oorzaak kunnen zoeken en is vaak te lang licht en/of iets met de waterwaarden.
 
Oke bedank, het licht van de bak brand heel de dag , waarschijnlijk is dit de oorzaak
 
Dat zou heel goed kunnen inderdaad.
 
Kiki x zei:
Oke bedank, het licht van de bak brand heel de dag , waarschijnlijk is dit de oorzaak

24 uur dan ??
 
Dat is dag en nacht !
 
nee een dag is 24 uur
 
als het licht 'dag en nacht' aanstaat is dat ook 'hele dag' en dus '24 uur'... ofzoiets? :D

~ Ivo
 
Kiki x zei:
Oke bedank, het licht van de bak brand heel de dag , waarschijnlijk is dit de oorzaak

Heb je geen tijdschakelaar? Dit is erg handig, kun je zelf instellen wanneer hij aan en uit moet gaan.
 
Voor de duidelijkheid het licht brand enkel overdag niet dag en nacht
 
Hoeveel uur dan? Of wisselt dat steeds?
 
Het is vrij normaal dat er algaanslag op je ruiten komt, je zult dat zelf moeten weghalen, zoals al aangegeven, met een oud bankpasje of zoiets, NIET met een scheermesje dat maakt krassen.
Heeft weinig met licht van de bak te maken, maar meer met invallend (zon)licht vanuit de kamer!

wel kunnen de slakken van de soort Septaria porcelana je met een stuk of 4 helpen om je ruit langer schoon te houden, zijn heel mooi en je kunt letterlijk zien waar ze zijn geweest, net kleine grasmaaiertjes! Lusten geen planten of andere zaken!

Greetzz Bigsmoke
 
Ja slakken is een goed oplossing
 
BigSmoke zei:
Het is vrij normaal dat er algaanslag op je ruiten komt, je zult dat zelf moeten weghalen, zoals al aangegeven, met een oud bankpasje of zoiets, NIET met een scheermesje dat maakt krassen.
Heeft weinig met licht van de bak te maken, maar meer met invallend (zon)licht vanuit de kamer!

wel kunnen de slakken van de soort Septaria porcelana je met een stuk of 4 helpen om je ruit langer schoon te houden, zijn heel mooi en je kunt letterlijk zien waar ze zijn geweest, net kleine grasmaaiertjes! Lusten geen planten of andere zaken!

Greetzz Bigsmoke

NIET met een scheermesje dat maakt krassen.

Ja,als je ragt.
Zo,n houdertje met steel, daar doe ik het mee.
Hoef ik niet met mijn handen in het water.
Rustig op en neer halen.
 

Terug
Bovenaan