Vragen over inrichting 60x30x30


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
2j5z429.jpg


We zijn de 60x30x30 aan het opstarten. Ja, er zitten drie vuurneons in. Ja, we houden de waardes goed in de gaten. Deze zaten bij het aquarium toen we het kochten, vandaar. Ja, de achterkant moet nog opgeknapt worden, maar dat zien we tzt wel. Dit is nu sowieso beter voor de visjes tijdelijk. Huidige inrichting kun je wegdenken.. staat er in omdat er even iets in moet staan natuurlijk en ik dit bij de hand had. Stuk hout (evt. met mos) vinden we wel leuk!

De bedoeling is dat het bestand in ieder geval twee Honinggoerami's (1m / 1v) omvat. Daarnaast een groepje vuurneons. Of er verder nog vis bij komt, dat weten we nog niet. We neigen naar wat garnalen erbij.

Nu de vragen waar we mee zitten. We zoeken voor de goerami's een drijfplantje. In de meterbak hebben we de limnobium laevigatum, maar de wortels daarvan vind ik te lang worden. Liefste een drijver met een paar centimeter wortels. Drijfbamboe is dat wat?

Het idee is om links voor de 'techniek' iets te zetten wat het bedekt. Is een Echinosoort iets? En zijn er soorten die prima passen in een 60x30x30 bak voor deze bedoeling? Of zijn er nog andere type plantjes die dit kunnen bewerkstelligen.

Verder hebben we een paar stukjes hout, daarmee kan nog wat gespeeld worden. Idee is om er wat bladeren in te leggen en wat andere natuurproducten naast hout. Denk aan schors en wat zaden/zaaddragers.
Misschien nog wat steentjes..

We hebben een standaard led verlichting en met drijfplanten zal dat - verwacht ik - beperkt zijn op de bodem qua lichtopbrengst. We willen dan nog een paar eenvoudige niet al te grote planten, welke zijn daarvoor geschikt? Crypto's?

Voor de eventuele garnalen kunnen we op het stuk hout (foto) makkelijk dit mos kwijt, vinden we ook leuk uitzien :)

We kunnen carbo, profito, nitraat en fosfaat toevoegen.

Dank alvast.. mocht ik nog wat te voegen hebben, dan laat ik wel wat weten.
 

Terug
Bovenaan