Vraagt betreft dosering Ei


S

Straatklinkerfm

Guest
Goedenavond u allen.

Ik had een gedachte...


Als ik bijvoorbeeld de csmb in plaats van 1 zakje op 500 ml nou eens 3 zakjes op 1.5 liter zou doen

en voor de fosfaat onder andere het zelfde...dus groter hoeveelheden...


Wat zitten hier voor nadelen aan eventueel ?

Ben zeer benieuwd.


Vriendelijk dank.


Eventuele schimmelvorming is bekend..maar ben benieuwd of er nog meer gevolgen aan kunnen zitten
 
Voordeel is dat je niet zo snel nieuwe hoeft te maken dus ;)

Tja, die van schimmelvorming wist je al zei je toch. Een beetje carbo kan dat tegengaan.
 
maar er zullen ongetwijfeld nog meer plussen en minnen zijn :p
 
Nadeel van een 1,5l fles te gebruiken kan zijn dat ze langer meegaat en zo meer wordt blootgesteld aan licht waardoor je chelatoren sneller worden afgebroken.
 
Ik volg ook de EI en ik ken velen die dat doen en heb het idee dat het overgrote deel het wel gekoeld en donker bewaard. Vaak in de koelkast.
Maar persoonlijk werk ik ook met 500ml flessen het liefst. Het klaarmaken is ook zo gebeurt.
 
backplay zei:
Nadeel van een 1,5l fles te gebruiken kan zijn dat ze langer meegaat en zo meer wordt blootgesteld aan licht waardoor je chelatoren sneller worden afgebroken.
Lichtdichte fles gebruiken zou dan het devies zijn, toch?

~ Ivo
 
Ja dat is ook een optie Ivo. Maar als je hem in de koelkast staat blijft het lang goed en er komt geen licht bij.
 
Een grote houder zal eerder omvallen
Je hebt een rietje nodig om het eruit te halen
Het past niet in een aquariumkast waar planken inzitten

Zelf gebruik ik het liefste houders van 250 ml
 
Tja ik heb het dus in flesjes van 500 ml. Dit ook omdat ik dan niet steeds nieuwe hoef te mengen.
De po4 zit als enigste dus in 500 ml omdat dit zo is opgelost dat er in verhouding meer van inmoet dan van de no3.
 

Terug
Bovenaan