Vraagje over bemesting en waterverbeteraars.


J

JoeriD

Guest
Hoihoi

Weten jullie of sera bionitrivec en sera aquatan invloed hebben op easylife profito?
Daar bedoel ik mee of het elkaar beinvloed als je het bijv samen in je aquarium doet na een waterwissel? Of is het beter om de profito een dag later pas erin te doen?
Bak is een rio180
2ml easycarbo pd
20ml profito pw
Elke 2weken waterwissel +-40% en dan 10ml aquatan en na een uur 10ml nitrivec.
 
Alle waterverbeteraars van alle merken zullen min of meer de diverse elementen uit de planten bemesting proberen te binden. Dus het heeft idd invloed op elkaar.

Bij waterwissel Aqutan gebruiken is op zich heel slim, al denken er hier op AF anderen er anders over.

Ik weet uit eigen ervaring dat het ervoor zorgt dat bv DuplaPlant gaat klontweren en niet wil oplossen in het water.

Oplossing is simpel: Eerst aquatan en daarna na een dag de plamtenmest. Dan bijten de producten elkaar niet.

Greetzz BigSmoke
 
Zoals Bigsmoke al aangeeft halen de waterverbeteraars bijvoorbeeld ook metalen uit het water dus ook het ijzer. Eem of twee dagen ertussen kan een oplossing bieden dan. Maar in de regel zijn waterverbeteraars hier niet echt nodig.
 
Dus, bvb vloeibaar filtermedium van easy life, is niet nodig of zelfs niet aan te raden bij 25% waterverversing in een goed draaiend aquarium met veel planten.
 
Ik ververs met de EI wekelijks de helft en gebruik ook niets. In ons water zitten heel weinig schadelijke stoffen namelijk. Dus een beetje zonde van het geld dan. Kwaad kan het ook niet maar hoe groot de meerwaarde is vraag ik me wel af dan.
 
Dan is het maar goed dat ik voor.mn eigen al.besloten had om de profito een dag later toe te voegen.
Ik heb t eigenlijk altijd al gedaan. Na de waterwissel 10ml aquatan en een uur later de nitrivec ( ook 10ml)
Nu dan de easycarbo erbij en de volgende dag de profito.
En daarbij filter ik ook nog over turf dus mss een beetje teveel van t goede.
Waterwaardes zijn altijd goed geweest colgens de lfs. Dus kan eigenlijk de nitrivec en aquatan achterwege laten? En mss ook beter ivm de andere middeltjes?
 
Als de bak is ingedraaid heb je verder geen middeltjes nodig behalve de voeding voor de planten.
 
Dan gaan we ze gewoon opmaken want zijn 500ml flessenen helaas nog niet zover leeg. :(
 

Terug
Bovenaan