vraagje hoe zie ik dat mijn co2 pomp het doet


mike

Member
Lid geworden
21 februari 2024
Berichten
10
Leeftijd
28
ik heb paardagen geleden een ph controller touch gehaald voor het regelen van mijn co2. maar sins ik die heb aan gesloten heb lijkt mij co2 pomp niet meer de werken ph en alles is goed maar de duppelchecker geeft aan dat er te weinig co2 in mijn bak zit. kan iemand mij helpen of uitleggen hoe dat kan. met op internet zoeken kom ik niet zo ver. ps heb een bak van juwel 600 l.

mvg Mike
 
Heb je een foto van de controller en hoe het is aangesloten? Komt er helemaal geen co2 in de bak en gebruik je een diffuser of reactor?
 
Zo is hij aan gesloten
 

Bijlagen

  • 17156770549382804331247768449936.jpg
    17156770549382804331247768449936.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 14
  • 17156770758885001645953581635184.jpg
    17156770758885001645953581635184.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 14
Ik zou de probe een stukje boven water doen want ik weet niet of de jouwe waterdicht is. Ik heb hem ook een stukje boven het water. Je hebt een spiraal en zie je daar wel co2 inkomen dan?
 
Ik zou de probe een stukje boven water doen want ik weet niet of de jouwe waterdicht is. Ik heb hem ook een stukje boven het water. Je hebt een spiraal en zie je daar wel co2 inkomen dan?
Niet meer sins ik de ph controller heb aan gesloten en deze stond dat hij +- 10 cm onder water moest zitten
 
Stond erbij dat de probe onderwater moest of bedoelen ze de punt daarvan? Ik weet niet welke je gebruikt dus zou dat wel even goed nalezen. Ik laar de kop altijd voor de zekerheid boven het oppervlak uitsteken.
Maar goed dat neemt niet weg dat je geen toevoer van co2 hebt dus. Slaat het magneetventiel wel open en hoor je die ook klikken bij aan en uitgaan?
 
Stond erbij dat de probe onderwater moest of bedoelen ze de punt daarvan? Ik weet niet welke je gebruikt dus zou dat wel even goed nalezen. Ik laar de kop altijd voor de zekerheid boven het oppervlak uitsteken.
Maar goed dat neemt niet weg dat je geen toevoer van co2 hebt dus. Slaat het magneetventiel wel open en hoor je die ook klikken bij aan en uitgaan?
Dat dus heel mijn probleem als ik hem handmatig schakel met het ph controller hoor je hem klikken, zet ik hem op automaat klikt hij dicht. En gaat hij naar mijn mening ook niet meer open. ph waarde is goed, alleen al. Ik de druppel checker kijk zit er veel te weinig co2 in mijn bak
 
Maar ja als je helemaal geen bellen door de taifun ziet gaan gedurende de dag dan zou ik denken dat er geen aanvoer van co2 is.
 
Maar ja als je helemaal geen bellen door de taifun ziet gaan gedurende de dag dan zou ik denken dat er geen aanvoer van co2 is.
Dat lijkt mij ook. Maar had net de ph control gekocht dat ik elke keer alles zelf moet instellen. Nu even de ph controller uit uitgehaald en nu zie ik wel weer de bellen komen. Dus ik snap niet waarom niet als die ph controle aangesloten is.
 
Ja dan staat er denk ik iets niet goed ingesteld als het wel buiten de controller om werkt. Ik ken dat type van jou niet.
Misschien dat leden als @benvo iets bedenken waar het aan kan liggen want ik ben geen techneut.
 
Lijkt erop dat je de ph ingesteld hebt op je Touch op een hoger gehalte dan aan co2 in je bak aanwezig is, en dan gaat je magneetklep niet open denk ik als je het apparaat op de Auto stand hebt staan. Al eens geprobeerd om te spelen met je KH waarde op je Touch, of ander mogelijkheid is dat je Sensor defect is.
 
IMG_2978.jpeg

Sensor mag dus NOOIT helemaal ondergedompeld zoals je ziet. Stukje uit de manual vd JBL sensoren
 
Ja daar was ik al bang voor en daarom benoemde ik dat al eerder. Of je kan testen of dat de oorzaak is dat weet ik niet. Misschien kun je een bakje leidingwater pakken met een hoge ph en hem daar indoen en dan zou de co2 moeten gaan lopen.
 

Terug
Bovenaan