Vraag over voorgenomen visbestand


Nielshofman

New member
Lid geworden
27 augustus 2023
Berichten
2
Leeftijd
38
Hallo allemaal,

Ik heb na jaren van afwezigheid de oude hobby weer opgepakt maar ik ben nog wel een beginner, vandaar ook deze vraag.

Ik heb een Juwel Vision 260 en deze heb ik nu net vandaag ingericht met planten, ik zal een foto bijplaatsen.
Ik laat de planten eerst lekker wortelen en laat het water rustig geschikt worden voor mijn toekomstige onderwatervriendjes.

Nu heb ik het volgende bestand op het oog maar ik wil jullie expertise graag even vragen of dit a) niet te veel is en b) of deze goed samen kunnen:

Trichopodus leerii – Diamant GoeramiBoven1 man 3 vrouw
Neontetra 2-4cmMidden35
L144 ANCISTRUS TEMMINCKIOnder1
Trichopodus trichopterus – Blauwe SpatMidden/Boven1 man 3 vrouw
Microgeophagus ramirezi Electric BlueMidden Onder1 man 2 vrouw
Mikrogeophagus ramirezi SluierstaartMidden Onder1 man 2 vrouw
Mikrogeophagus ramirezi goudMidden Onder1 man 2 vrouw

Daarbij wil ik de volgende waterwaardes:
PH: 6
Temperatuur: 25 graden
GH: 6-7,5

Ik hoor graag jullie adviezen.

Groeten,
Niels
P9161082.JPG
 
Ik vind dat wel veel (min of meer) op elkaar lijkende antennebaarsjes., ik vrees dat die elkaar serieus in de weg gaan zitten. Ik ben bang dat je je tot één soort daarvan zult moeten beperken (Iemand anders die denkt dat dat wél kan?).
Verder zijn neon tetra's af en toe behept met neonziekte, kardinaaltetra lijkt er erg veel op en die zijn sterker wat dat betreft.
Verder denk ik dat voor de goerami's hetzelfde geldt als voor de ramirezi's: beperk je tot één soort.

Nog een paar praktische vragen: je zegt dat je beginner bent. Wat is de pH en de gH van het water zoals dat bij jou uit de kraan komt?
Het is wel mogelijk om water naar je wensen aan te passen, maar je makt het jezelf een stuk makkelijker door met kraanwater te werken en daar je bestand op af te stemmen.

Is de verlichting de standaardJuwel verlichting?