Vraag over een goudvis


M

Marcel1980

Guest
Hallo beste leden ik heb een vraag over een goudvis

Vandaag was ik bij iemand op bezoek en die had een goudvis in een kom zwemmen maar deze heeft allemaal zwarte stippen en plekke op zijn lijf.Nu heb ik die mensen over gehaald om heb aan mij te geven omdat ik ruimte genoeg heb ik me 80 bak zitten maar 4 goudvissen in nu dus 1 der bij kan wel.
Na thuiskomst heb ik toch besloten de vis even appart te zetten in een kleine bak om te kijken wat het nu kan zijn dus alle opmerkingen zijn welkom ik zou graag deze vis willen redden

CAM00041.jpg


Overzicht waar hij nu in zit tis klein maar goed om medicijnen toe te dienen denk ik

CAM00042.jpg
 
Zal gewoon pigment op schubben zijn.

Als jij er al 4 in 80 cm hebt,en deze erbij 5.is jouw bak ook te klein.

En een Verschrikkelijk bodem heb je erin.
 
aan de grote va de vis denk ik dat er heel veel ammoniak in het water zat. dit zorgt voor een ''brand'' effect waardoor de vis zwart kan kleuren.
de ammoniak kan ontstaan door veel vuiligheid en niet genoeg verversen. ook als er rotzooi in de bodem zit. veel ververssen helpt hiertegen, probeer in de lente een mooi vijvertje te vinden voor deze vis. dat zal ie erg waarderen wan tofficieel is de regel 50 liter per vis minimum en minstens 100 cm zwemruimte (sluiers) vor goudvissen is dat 200 liter en 3 meter zwemruimte als ik me niet vergis.
 
Bertus zei:
Zal gewoon pigment op schubben zijn.

Als jij er al 4 in 80 cm hebt,en deze erbij 5.is jouw bak ook te klein.
Verre van, dit is inderdaad ammoniakverbranding.

Een 80 cm. is absoluut geen ruimte genoeg voor goudvissen! Met 5 stuks heb je een visbestand dat 1000 liter water nodig heeft. Deze vissen kunnen 40 cm. worden.
 
@Bertus tis ff een bak die ik vrij had moest wat en ja een 80 cm bak is klein maar ja tis ook maar een overwinter bak gaan van de voorjaar naar buiten naar de nieuwe vijver
 
o,oke. vond hem wat wittig.
 
de vis zal zich nu in ieder geval wel al prettiger voelen. en daar gaat het uiteindelijk wel om. en als ze de vijver in gaan in het voorjaar vind ik het zelf prima , het hoort misschien niet in deze grote maar het is tenminste al een heeeeel pak beter
 
Wat verschrikkelijk zo'n ammoniakverbranding! :O
Goed dat je hem hebt meegpakt en dat ze later weer terug naar de vijver mogen :)

Succes ermee :)
 

Terug
Bovenaan