[Vraag] Hulp bij afwerking aquarium meubel


A

Albert Romkes

Guest
Hey aquarianen,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een aquarium meubel voor mijn zoutwater aquarium met de maten 130 x 50 en 80 hoog.
Nu ben ik hier in de afrondende fase maar nu wil ik het een beetje afwerken.

Ik heb het meubel frame gemaakt van vuren balken (44mmx44mm) met multiplex platen (18mm) afgewerkt, maar nu wil ik er graag een hout motief in gaan verwerken, omdat dit ook bij mijn interieur zit.
Nu ben ik aan het overwegen om het met plakfolie af te werken maar ik ben hier mee bang dat het gaat beschadigen wanneer het met zout in aanraking komt. Daarom kwam bij mij op om het te gaan fineren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij hier in adviseren? en natuurlijk de Nederlandse vraag: waar kan je het krijgen en hoe duur is dat ongeveer?

Alvast bedankt...
 
Ik heb geen ervaring met het fineren, maar heb er zelf eens onderzoek naar gedaan n.a.v. een eigen projectje. Wat ik me ervan herinner is dat het niet een klusje is dat je als leek zo even doet. Het kost enige ervaring om het mooi strak afgewerkt te krijgen zonder bubbels en schuine lijnen. Daarom ben ik toen van het idee afgestapt.
 
Welkom ,Albert,op het AF.


Nou, Amarantha, Dan had je inderdaad geen ervaring.

Fineer kan je per boekdeel bestellen, kopen.
Boekdeel is een laag ,waarvan het blad uit 2 of 4 delen bestaat, die gespiegeld aan elkaar zijn verbonden.
En reeds van warmtelijm op rugzijde zijn voorzien.
Is met de strijkbout aan te brengen.

Om fineer te kopen, google daar op. FINEER KOPEN.


Alvast 1.
FineerWebShop 60+ soorten - hout-fineer.nl

www.hout-fineer.nl/

Verkoop per vel/boek op basis van echte foto's, verstuurd met PostNL

Vroeger dienbladen gemaakt, van fineer op meubelplaat.
 
Top, dank je wel. Gaan we daar even naar kijken..
Bedankt
 

Terug
Bovenaan