Vraag en probleempje ( denk ik)


K

Katy707

Guest
Ik heb een aqua op het oog, de Dubai 120.

Ik wil het interne filter ( Bluewave 09 )blijven gebruiken.
Maar ik wil er ook een achtergrond in.
Nu kan ik dan dus niet het interne filter terughangen als er een achtergrond in zit.
Want dan past hij niet meer op die rails, denk ik.

Kan wel, maar dan moet hij aan een zij-kant van het aquarium ( zij-ruit), waar dus geen achterwand zit.
Maar komt het hele wateroppervlak wel in beweging dan door de uitstroom?
Is die pomp daar krachtig genoeg voor?
Ik bedoel: komt de stroming dan helemaal naar de andere kant van de bak?

Of is het beter het bij een plastic plakwandje te houden, zo'n simpele zeg maar, die je op achterkant glas plakt?
Dan kan ik het filter wel gewoon in het midden laten.
 
Je kan toch gewoon op de plek waar de Bluewave 09 komt te hangen de achterwand weglaten?

Gewoon een stuk ter grote van de Bluewave uit de achterwand weg snijden voordat je deze gaat plaatsen.

Nadeel is wel dat je dan de Bluewave moet blijven gebruiken anders moet je je achterwand ook vervangen.
 
Harold zei:
Je kan toch gewoon op de plek waar de Bluewave 09 komt te hangen de achterwand weglaten?

Gewoon een stuk ter grote van de Bluewave uit de achterwand weg snijden voordat je deze gaat plaatsen.

Nadeel is wel dat je dan de Bluewave moet blijven gebruiken anders moet je je achterwand ook vervangen.

Ja Harold, jouw oplossing lijkt mij ook het handigst.
Overigens, als TS nou dat uitgesneden stuk bewaart, kun je dat bij het vervangen/verwijderen van het intern filter terugplaatsen .Plant of mos ervoor, niemand die het ziet.
 
Top, niet eens aan gedacht :D
 
deze filters hangen toch aan de zijkant van het aquarium?

Zelf een Cayman gehad, links kun je het gewoon plaatsen met filter maar rechts moet je eerst je filter plaatsen en dan je achterwand deel. Had er rechts een stuk van 10cm ongeveer geklemd tussen zitten zodat ik mocht het nodig zijn dit los kon halen om het filter weer te verwijderen.
 
ik zou hem gewoon aan de zijkant hangen..... echter een buitenfilter is veel prettiger en neemt geen ruimte in de bak in. Ook een stuk minder onderhoud. Ik heb het interne filter in de winkel gelaten en kreeg daardoor een mooie korting op een buitenfilter.
 
Daf-Truckie zei:
deze filters hangen toch aan de zijkant van het aquarium?

Zelf een Cayman gehad, links kun je het gewoon plaatsen met filter maar rechts moet je eerst je filter plaatsen en dan je achterwand deel. Had er rechts een stuk van 10cm ongeveer geklemd tussen zitten zodat ik mocht het nodig zijn dit los kon halen om het filter weer te verwijderen.

Ze kunnen bij sommige aqua's ook aan de achterkant.

Maar die vorm uitsnijden gaat hem niet worden, want als het filter los moet, moet je hem gedeeltelijk schuiven, dus zit die achterwand weer in de weg :D
 
Katy707 zei:
Ze kunnen bij sommige aqua's ook aan de achterkant.

Dat wist ik niet.

Katy707 zei:
Maar die vorm uitsnijden gaat hem niet worden, want als het filter los moet, moet je hem gedeeltelijk schuiven, dus zit die achterwand weer in de weg :D

Dat bedoel ik. Als hij links hangt schuift hij naar de voorzijde. Maar als hij rechts hangt schuift hij naar de achterkant toe. vandaar had ik mijn achterwand aan de rechterzijde een reepje zitten van 10cm welke ik kon verwijderen om alsnog de filter er uit te halen.
 
Hoe heb je het nou opgelost @Katy707 ?
 
Harold zei:
Hoe heb je het nou opgelost @Katy707 ?

Nog niks, want heb nog geen aqua :D

Die komt hopelijk vandaag :)

Ik ga de achterkant van het glas ( buitenkant) verven met Acrylverf.
 
Inmiddels is het aquarium er al :)

Ik heb plakfolie ( decoratie-folie)op de omlijsting geplakt, dus die is nu zwart, i.p.v. beuken.

De achterwand is met Acrylverf ( zwart) geverfd.
 
we zijn benieuwd naar de foto`s!
 
toch zonde om een nieuw aquarium te beplakken..... of was het een 2ehands. De zwarte is gewoon leverbaar in de meeste zaken en anders op bestelling duurt het iets langer....

Maar veel plezier met je bak! :)
 
Ik snap je gedachte, Goldie :)

Maar deze bak was de enige en vanwege de kleur en omdat hij er al heel lang stond, mocht hij weg voor een super-deal :)
Vanwege de kleur is omdat dat de kleur is die slecht verkoopt ( licht-hout/ beuken).
Aquarium is gloedje nieuw, maar stond al enige tijd in de LFS.

Ik heb hem beplakt met decoratie-folie.
Makkelijk op te brengen en te verwijderen.
Dus niks aan het handje :)

Ik had een andere kleur kunnen bestellen, maar dan had ik die superdeal niet gehad :)

De kast is dus wel licht-beuken, maar omdat te compenseren met de zwart-beplakte bak, heb ik wat leuke vis-vormpjes gemaakt met de overgebleven plak-folie en die op de kast geplakt.
Het lijkt nu dus weer een leuk setje :)

De folie is zo weer te verwijderen, er blijft geen schade achter ofzo :)
 
Harold zei:
we zijn benieuwd naar de foto`s!

Foto's komen z.s.m.

Ik heb problemen met de camera.
Hij is ws. vies van binnen.
Moet even kijken hoe ik dat op ga lossen :)
 

Terug
Bovenaan