Vraag Betreft de Colisa Chuna Gold (Nestje)


N

NLXSmike

Guest
Goede avond heren/dames ,

Ik vroeg mij af of mijn Man al druk bezig was met zijn nestje te bouwen - aangezien er in zeer korte tijd opeens veel bubbels zijn aan de oppervlakte.

Dit had ik zo snel nog niet verwacht hehe..

Ook draait hij af en toe met 1 van de vrouwtjes onder het (bubbel nestje).

Ze zijn nog maar net overgezet van mijn grote bak naar een 40x25x25 kweekbakje met veel groen,donkere bodem bedekking en een stukje kiemhout.

Omdat ik ze laatste tijd nog al veel samen zag in mijn grote gezelschapsbak en het vrouwtje sinds kort een zwarte streep gekregen heeft over het buikje, de man begint onder aan zijn staart ook beetje bij beetje zwart te vertonen . De andere vrouw heeft sinds kort een klein zwart streepje aan de boven kant van de staart.

Anyway ik dacht laat ik eens een kweek verslag volgen en dit na bootsen in 1 van mijn kweekbakjes.

Ik post een aantal foto's om bevestiging te kunnen krijgen :)

Bij voorbaat dank!
PS: voer: 'Rode muggen larven en diepvries tropical'
IMG_0371.JPG

IMG_0383.JPG
IMG_0375.JPG

IMG_0374.JPG

IMG_0379.JPG


IMG_0377.JPG


IMG_0381.JPG
 
zou zo maar eens kunnen maar ik ben geen expert.
 
Dat is inderdaad een nest.
Het om elkaar heen draaien onder het nest is ook paargedrag. Als het vrouwtje ook een bolle/dikke buik heeft kun je vrij snel eieren verwachten.
 
Ik denk dat je binnen 3 weken kleintjes kan zien zwemmen, Ik had een keer een nestje, na de dag dat het gebouwd was duurde het 3 weken en ik zag allemaal kleine gourami's zwemmen ;)(als het een dik vrouwtje is tenminste)
 
Oke bedankt voor alle snelle reacties!

Ik vroeg me ook al idd af hoe ik eventueel kon zien of er eieren in zaten / bevrucht waren? Ik zie bubbels en ik lees over het internet van alles maar ik mis net dat stukje om er meer duidelijkheid over te krijgen.

Kweken van Corydoras gaat me gemakkelijker af hah.

Dit leek mij wel eens een leuke uitdaging om zien of er iets van komen zou .

Is het verstandig de vrouwtjes er voorlopig nog bij te laten zitten? Ik weet dat de man ze gaat opjagen .

Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt!
 
Of dat voor chuna's ook geldt weet ik niet, bij mijn Betta's kon je altijd van bovenaf de eieren in de luchtbellen zien zitten.
 

Terug
Bovenaan