Voorstellen


JaapWillem

New member
Lid geworden
25 februari 2024
Berichten
0
Leeftijd
38
Dag Allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen. Ik ben Jaap Willem en heb de hobby recent weer opgepakt. Eerst met een 2e hands Eheim Incpiria 230 met een aantal Mbuna's. Helaas was dat projectje niet zo succesvol omdat de bodem knapte. (nadat een plank van onze houten draagvloer het begaf). Inmiddels heeft deze bak een nieuw leven gekregen bij @jurjen13 die er iets heel moois mee aan het bouwen is. Nadat ik in deze korte periode van geluk (opnieuw) met het aquariumvirus besmet ben geraakt heb ik besloten om het aquarium te verplaatsen van de woonkamer naar de studiekamer waar ik een betonnen draagvloer heb. De bak mocht dan ook wat groeien en uiteindelijk heb ik via een Oostenrijkse webshop de sprong genomen en een Eheim Incpiria 630 besteld.

IMG_1805.jpg


Qua techniek heb ik het volgende:
Eheim Incpiria 630(liter)
2x Eheim 3e 1200XLT filters
Verlichting 2x eheim Powerled Fresh Plant en 2x Daylight op een powerled+ controller

Inrichting
Op de bodem liggen 4mm dikke platen plexiglas om het gewicht van het Noors graniet te verdelen. hiertussen ligt Wit aquariumzand 0,4-1,4 milimeter. Het is een Malawi biotoop, maar ik heb me niet specifiek aan de verschillende vanggebieden gehouden. Ook heb ik (veel) hout toegevoegd om extra schuilplekken voor de vissen te bieden. Er waait tenslotte ook wel eens een boom het meer in. De achterkant en zijkant van het aquarium heb ik afgeplakt met zwart plakfolie. Dit om (nog) meer diepte te creƫren.

Vissenbestand:
Ik heb gekozen voor een gevarieerd aantal soorten, zowel in gedrag als kleuren. Omdat de vorige bak bij mij was gesneuveld heb ik een quickstart moeten maken gezien de vissen in een grote speciekuip zaten. Uiteindelijk is er geen enkele vis gesneuveld!

Cynotilapia Afra (Lions Cove)
Chindongo Elongatus Mpanga
Chindongo Demasoni
Pseudotropheus Socolofi
Pseudotropheus Perspicax (Red top Ndumbi)
Labidochromis Caerelus (White Nkata)
Labidochromis Caerelus (Yellow Kakusa)
Labeotropheus Trewavasae (MC/OB)
Lodotropheus Sprengarae
Metriaclima Chailosi
en stiekem uit het Tanganyikameer de Synodontis Polli White.
 
Laatst bewerkt:
Zullen de labidochromis cearuleus white en yellow niet naar elkaar gaan lonken?
Tot nu toe niet. Vinden elkaar in de verste verte niet interessant. Had dat eigenlijk wel verwacht. Ik hoop met de Synodontissen het bestand in toom te houden. Heel kleine kans dat er iets overleeft denk ik.
 

Terug
Bovenaan