voorstellen


Princie

Member
Lid geworden
27 mei 2023
Berichten
14
Leeftijd
29
Dag beste lezers,

Leon, 29 jaar uit alblasserdam.
2 mnd geleden begonnen met 2x juwel 125. tsja mn vrouw moest een betta waar ik de voorkeur voor sumatranen had.
puntje bij paaltje dus 2 aquariums….
m’n vrouw dacht even neer zetten en je hoeft er niks aan te doen maar alles behalve en ik had dr nog gewaarschuwd:) achja / aquariums bijhouden werd toch teveel werk en wilde eea samen gaan voegen.
inmiddels de 2 juwel 125’s weer de deur uit gedaan want moest plots ruimte maken voor een aquatlantis…

inmiddels een paar dagen in bezit van een aquatlantis L120x60hx50b, helaas moest onze juwel meteen weg en had een beetje vrees voor een nieuwe aquarium waar direct vissen in moesten.

moet zeggen het valt mij nog niet tegen,

Aquatlantis 120x60x50
pomp: JBL e902 met 2,5L siporax
pomp: JBL e1502 met 3L siporax
1x inline diff. met zelf gemaakt co2 van fzone (citroenzuur + bicarbonaat)(had nog van mn juwel 125 over)
1x in tank diffusie van colombo met 2 kg CO2 fles
1x UV lamp eheim maar nog niet gebruikt, ben mezelf nog aan het inlezen betreft voor en nadelen
2x easyled lampen (8h - 100% maar zijn al wat oudere lampen)
1x chihiros allmax 801 (3h - 50%) deze gaat mee draaien 4h nadat co2 aan is gegaan
1x co2 drop checker

water:
Reversed osmoses water + mineralen van dennerle tot ca 5 gh/2,5 kh richt waarde 125-150 tds

gezien nieuw aquarium is doe ik ca 25% dagelijks en dalijk als mn bacterië huishouding op orde is over naar 2x in de week 25%

als bodem: voedingsbodem capsules icm in zakjes met fluval stratum. daarboven zand 0,4-0,8 mm zwart vd hornbach

plantenvoeding - volgens de AI index
npk om de dag
sporenelementen om de dag

vissen:
5 cherry barbelen
15 sumatranen gestreept(10) & groen(5)
6 cory’s
10 vuurgarnalen (of ze her overleven is nog maar de vraag gezien sumatranen alles nuttigen wat ze kunnen)
2x killivis (koppel)

fotos zijn net genomen na een kleine onderhoud sessie vandaar licht troebel.

ben nog volop aan het testen want op mn juwel 125 had ik enkel een chihiros all max maar deze is zo krachtig dat deze enkel op 70% kon draaien ivm alg:) deze bak is een stuk hoger maar begin eerst maar eens met 50% vd chihiros en 100% op de 2x easy led kijken of dat een goed begin is


enigste ik ga over aantal dagen voor een week met vakantie, nu heb ik wel iemand die 1x per dag een oogje in het zeil houdt en komt voeren maarja hopelijk geen gekkigheid. iig weet die persoon hoe die eventueel water moet verversen en logt een luchtpompje standby mocht het noodzakelijk zijn, de eerste paar dagen verlopen goed maarja is geen garantie voor de toekomst zeggen ze mij wel eens.
ps de stenen op t hout zijn om drijven te voorkomen:) is een nieuw stukje vandaar

mvg Leon,

IMG_6242.jpeg
IMG_6245.jpeg
IMG_6244.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Geen verkeerde bak. Ik neem aan dat je al langer ervaring hebt dan 2 maanden? ;-)
 
Welkom! Geen verkeerde bak. Ik neem aan dat je al langer ervaring hebt dan 2 maanden? ;-)
hoi aqua betta,
mn vorige bak was 15 jaar geleden, toen had ik een 60L, maar moet zeggen mn broer had een jaar of 10 terug ook een bak van 450L waar ik op de zij lijn toch wel even mee keek:)
 
Mooi ,

Lekt je filter ?

Mvg
ik had eerste een tetra ex 1200 maar die begon te lekker en kreeg het niet verholpen, dus heb recentlijk een jbl gehaald:) bakje zou weg kunnen haha!
 
ik had eerste een tetra ex 1200 maar die begon te lekker en kreeg het niet verholpen, dus heb recentlijk een jbl gehaald:) bakje zou weg kunnen haha!
Haha , ik net andersom . Altijd jbl's gehad en plots had ik 3 jbl's op een gelijke moment die begonnen lekken langst alle kanten mogelijk , overgegaan naar tetra momenteel .

Mvg
 
Welkom! 😀 Ziet er prachtig uit! Fish in cycle kan goed werken en volgens mij heb je het goed onder controle! 😄
 
Welkom!
Je weet er zo te horen al behoorlijk wat vanaf.
Wat voor killi's heb je?
 
Welkom op het AF
 
Welkom op het aquaforum.nl Princie. Uit interesse, gebruik je een zelfgemaakte spraybar?
 
Welkom op het aquaforum.nl Princie. Uit interesse, gebruik je een zelfgemaakte spraybar?
hoi friesian, bedankt voor je warme onthaal.
dit zijn spraybars van JBL, 1x 16mm en 1x 12mm. de 16 mm is wel ingekort anders paste die niet aan de korte kant.
 
hoi friesian, bedankt voor je warme onthaal.
dit zijn spraybars van JBL, 1x 16mm en 1x 12mm. de 16 mm is wel ingekort anders paste die niet aan de korte kant.
Okee bedankt!
Ik denk dat je bedoelt....
12/16 op de jbl 902,
16/22 op de jbl 1502.
De standaardmaten.
 
Je hebt de Aquatlantis lees ik en ik heb op de Fusion 2 van 52W liggen maar deze staan maar op 70% want anders vindt ik het al vrij fel worden.
Mijn leds geven zo n 9600lumen samen dus zeg maar 30 lumen per liter op volle sterkte.
 
Je hebt de Aquatlantis lees ik en ik heb op de Fusion 2 van 52W liggen maar deze staan maar op 70% want anders vindt ik het al vrij fel worden.
Mijn leds geven zo n 9600lumen samen dus zeg maar 30 lumen per liter op volle sterkte.
ik denk dat ik dan geen easy led 2.0 heb. die van mij zijn niet zo fel op 100%
weet jij welke dit zijn? (de chihiros 80 ligt in het midden)
IMG_6271.jpeg
IMG_6272.jpeg
IMG_6274.jpeg
 
volgens mij is het deze
maar heb deze al vaker op het forum tegen gekomen maar dit is inderdaad niet de easyled 2.0. had ook al gelezen dan sommige deze wilde vervangen etc..
IMG_6275.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_6275.png
    IMG_6275.png
    55.1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Volgens mij liggen er dezelfde op als bij mij en dat is wel de Led 2.0
De mijne zijn dus 52W per led en geven ik dacht 4800 lumen per led.
 
Welkom Leon!
 
hier en daar ondertussen wat veranderd, zie hier met avond licht.
binnenkort maar eens een album openen met alle details van waardes etc.

IMG_6829.jpeg


IMG_6835.jpeg
 
Leuk gedaan, welkom !
 

Terug
Bovenaan