Voorstellen


M

Martij_n

Guest
Hallo iedereen,

Sinds een jaar of 4 heb ik een aquarium, maar ik ben nieuw op het forum. Mijn huidige aquarium is 120l met een interne filter. Hier heb ik veel plezier van. Het is een gezelschapsbak met kleine vissen en garnalen. Bij de herinrichting van mijn bak wordt ik vaak beperkt door de ruimte. Ook de filter en de verlichting zijn niet optimaal. Dus heb ik een ander aquarium gekocht. De nieuwe bak is een Juwel Rio 180 met een externe filter en led verlichting.

Mijn nieuwe aquarium wil ik inrichten met veel planten en wat decoratie hout. De inhoud van mijn oude aquarium verhuis ik naar het nieuwe aquarium.
Dat zijn:

Planten
  • Valniseria spiralis
  • Java-varen op spiderwood
  • Ceratopteris thalictroides
  • Cryptocoryne cordate en purpure
  • Cryptocoryne cordata

De bewoners:
  • 8x Kardinaal tetra
  • 5x Vuurtetra
  • 7x albino tetra
  • red rili garnalen
Decoratie
  • 2x kienhout 20 x 35
  • spiderwood 15x20
  • bodem van filterzand
Voor het nieuwe aquarium ga ik nog opzoek naar een mooi stuk spiderwood of een ander stuk hout met punten. Op de bodem komt weer filterzand. Het vissen bestand wil ik uiteindelijk aanvullen met wat bodembewoners (een school corydoras bv), en misschien nog een koppel honing goerami's. Het is geen biotoop aquarium dus de beplanting zal een mix van diverse soorten worden. In het nieuwe aquarium ga ik ook een co2 installatie plaatsen.

Dit is mijn huidige bak.
foto aquarium.jpg


In het nieuwe aquarium wil ik de beplanting voller.

Groeten,

Martijn
 
Welkom Martijn, leuke bak.
 
Welkom Martijn ook namens mij op het forum. Kleine tip, ik zou de co2 installatie niet in het aquarium plaatsen. Elektronica en water is geen goede combinatie en neemt ook nog plaats in. :help::)
 

Terug
Bovenaan