Voorstellen: Tja... beter laat dan nooit!


F

FemkeNikita

Guest
Uhhh ja, ik heb me nog nooit aan jullie voorgesteld. Excuus daarvoor.

Een aantal van jullie zien me al een paar weken op dit forum en kennen me al een klein beetje. Maar me netjes voorstellen had ik nog niet gedaan, oeps!

Mijn naam is Femke, ik woon in Friesland, ik ben getrouwd en ik ben 29 jaar oud. Al mijn hele leven ben ik gek van dieren. Wij hebben thuis 2 honden (Rottweilers), 2 katten, 2 konijnen in een grote ren buiten en nu dus een aquarium.
Verder doe ik graag aan yoga en mediteer ik dagelijks, en staat een opleiding tot yogadocent op mijn verlanglijstje.

Ik heb 10 jaar gevaren als wachtsofficier bij de marine (stuurvrouw) maar ben daar 2 jaar terug weg gegaan. Ik heb daarna 1,5 jaar in de GWW als werkvoorbereider/projectleider gewerkt maar dit was niet mijn ding. Ik ambieer nu een carrière in de ICT, maar door de corona crisis gaat mijn traineeship niet door. Dus nu ben ik in between jobs.

Vroeger had ik al eens een 60 cm tropisch aquarium met Goeramis, Corydoras en ik geloof Neon Tetras. Ik had een grote map met losse bladen die je kon verzamelen over het aquarium. Prachtig!

Een poosje terug zat ik op Marktplaats te sneupen en kwam 4 sluierstaarten in een kleine kom tegen. Impulsief als ik ben heb ik ze opgehaald en had meteen een mooie smoes om een aquarium neer te zetten.

Ik heb nu een tweedehands Rio 240 staan. Ik ben weer helemaal verzot op de aquariumhobby en spons alle info op die ik maar kan vinden. Ik sluit niet uit dat er nog een klein tropisch bakje, betta of garnalen, bij komt (niet aan mijn man vertellen!).

Hopelijk heb ik niet teveel mensen geirriteerd door me niet te hebben voorgesteld. Bij deze. :DD

Karma links (teefje, 3,5 jaar oud) en Ocean (reu, 10 maanden oud)

20200405_094434.jpg


20200405_140900.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom! :LOL:
Leuk dat je je toch nog even voorstelt, ik vind het altijd wel leuk om te lezen wat voor soort persoon er achter de naam schuilgaat en hoe je in de hobby terecht bent gekomen.
 
Welkom Femke, heb je een speciale herinnering als marineblauwe dame? :)

Dankje.
En poeh, genoeg! Het was een geweldige tijd. Ik was nogal een problematische puber en de marine heeft me een hoop discipline en verantwoordelijkheidsgevoel bijgebracht.

Mijn 2 meest bijzondere herinneringen zijn;
- Een drugsvangst op de Caribische Zee vlakbij Puerto Rico. Ik stond toen op de brug en kreeg bericht van de kustwacht dat er dus een bootje met mogelijk drugs aan boord in de buurt was. Het leek wel Miami Vice! Het was 5 uur sochtends, ik heb iedereen uit bed gebeld en we gingen er achteraan met het schip, onze speedboot en de helikopter. Na waarschuwingsschoten hebben we ze gepakt en moesten we 500 kilo pure cocaïne aan boord laden. Daar stond ik dan met een baal van 30 kg coke in mijn handen. :DD
- Een heftige gebeurtenis was de aanvaring tussen 2 schepen op de Noordzee, ter hoogte van Rotterdam. Het was nacht, 5 december, en pokkeweer met hele hoge golven. Helaas konden we geen overlevenden meer redden. Het ene schip was een autocarrier en dat zinkt echt mega snel. We hebben wel overledenen uit het water kunnen redden.. dat was heel heftig om die mensen te zien drijven. De jongens in de speedboten moesten ze eruit hijsen, en de zee was zo heftig dat sommige dat al kotsend aan het doen waren. We hebben daarna psychologische hulp gehad gelukkig.
 
OPV_Friesland_zonder_mast.jpg

Het mooiste was nog; dit alles was op de Zr.Ms. Friesland! Toen woonde ik er nog niet. Maar het universum gaf me alle tekenen dat ik daar moest wonen haha. Mijn naam en dus dit schip. Mijn man is Fries dus zo ben ik daar beland.
 
Met dit weer is zo'n jacht geweldig
En komt iemand binnen de 1.5 dan heb je een mooi kanon.
 
Friesland is een hele mooie plek om te wonen, welkom op het AF
 
Bedankt voor het warme welkom!
 
Hoi Femke, leuk om dit voorstelbericht van je te lezen. Mooie carriere heb je gehad bij de marine, ik hoop dat je straks wel weer aan de bak kan. Er schijnt wel werk zat in de ICT te zijn.
 

Terug
Bovenaan