Voorstellen: nieuw op dit forum, niet nieuw in deze hobby.


Stefan Akerboom

Well-known member
Lid geworden
8 mei 2020
Berichten
517
Hallo allemaal!

Even voorstellen. Mijn naam is Stefan Akerboom, 28jr, woonachtig in De Zilk, resp dorp in Bollenstreek. Voor diegene die het boeiend vinden werkzaam als senior analist (heeft niks met leeftijd te maken :LOL:) medische microbiologie in een groot ziekenhuis in de buurt, dus weet alles van het kweken van aquariumgranulomen en andere ziekteverwekkers. Verder niet gehuwd, getrouwd of wat dan ook, kan ik nog gauw een aquarium opzetten.

Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik ben gestart met de aquariumkunde en sinds kort op mezelf gegaan na een jaar lang klussen, en jullie kunnen het al raden ... nieuw huis nieuwe bak :). Hier ben ik dan ook sinds kort mee gestart en zit nu in de indraaifase en wordt m'n 3e aquarium. Net als mijn vorige bak welke nog bij m'n ouders staat heb ik weer als thema Zuid-Amerika/Amazone. Helemaal een biotoop wil ik het niet noemen gezien ik aardig wat planten heb staan en je dit in de natuur niet zo snel zal tegenkomen denk ik, maar wel alle vissen en planten uit dat gebied. Zal misschien nog is een topic over m'n nieuwe bak aanmaken. In m'n oude bak zitten nog 2 oude roodkoppen (zijn al jaar of 8) met van ongeveer dezelfde leeftijd 2+1 Corydoras aneus (1 is jong van de andere 2), een L nummer: don't know welke maar is een geel met zwart gestreepte en nog 1 of 2 clownpeckoltia's (die zijn al 10 jaar of ouder).

Deze vissen gaan uiteraard overgeplaatst worden naar m'n nieuwe bak en de roodkoppen krijgen een hoop vriendjes erbij (wil denk een school a 15-20 stuks, nog ff rekenen), en 2 of 3 extra Corydoras erbij. Tot slot nog een koppel dwergcichlides, waarvan ik eerder ook 2 soorten heb gehad. Wat voor mij nieuw is is naast mooie led verlichting, niet zo boeiend, is co2 bemesting. Co2 systeem is een Dennerle quantum 300 en draait nu sinds 2 dagen dus ben nog aan het afstellen. Ohja het belangrijkste m'n bak is een nieuwe Juwel rio180, hiervoor had ik de 125.

Ik las al een tijdje mee op dit forum en dacht wordt maar is tijd dat ik mij aanmeld, wat naast uitoefenen is het ook altijd leuk om over de hobby te kletsen, discussiëren of te delen. Nou daar laat ik het bij, mocht iemand nog wat willen weten of zeggen: schiet me maar aan.

Groeten
Stefan

PS: Hieronder nog een fotootje van m'n bak. Gekke steen rechts op het hout is tijdelijk, zat net nog beetje lucht in de punt.
 

Bijlagen

  • foto aquaforum.jpg
    foto aquaforum.jpg
    73.1 KB · Weergaven: 81
Welkom op het af
 
Welkom Stefan, benieuwd naar je input hier, schroom niet om vragen te stellen!
 
Welkom Stefan.
 
Welkom, leuk dat je hebt besloten je aan te melden en mee te kletsen!
 
Welkom.
 
Welkom!
 

Terug
Bovenaan