Voorstellen: Milan. Inclusief aquariumplannen!


R

Reks

Guest
Ik heb me gister aangemeld op het forum dus hier de bijbehorende introductie inclusief nabije en hele verre toekomstplannen voor aquaria. Mijn naam is dus Milan, ik ben 33 en woon in Rotterdam-Noord. Ik heb hbo event management gedaan en ben zelfstandige in de communicatie-, evenementen- en retailbranches. Van alles wat dus :)

Door mijn vriendin, die een sluierstaart heeft genaamd Willy, ben ik in aanraking gekomen met de aquariumhobby. Ik heb naar de verzorging van sluierstaarten gezocht online en zo kwam ik op dit forum terecht. Heb al veel zitten lezen. Ik ben blij met de opbouw van het forum, inclusief haar regels. Ben ooit lid geweest van een florerend forum dat werd verkocht aan een commerciële partij en daarmee compleet instortte. Niets meer van over, bijna alle hardcore leden weg.

Ik heb zelf een drietal stekelstaartvaranen gehad in terraria. Ook ben ik altijd al gek van vissen geweest en ik wist dan ook al het een en ander, maar dan voornamelijk over de vissen zelf, en niet over het houden ervan. Als jongetje had ik al een poster aan mijn muur met alle Nederlandse zoetwatervissen, en die kende ik bijna uit mijn hoofd, zo vaak bestudeerde ik hem.

Ik ben me aan het oriënteren op, en behoorlijk aan het inlezen voor een tropisch zoetwateraquarium. Wordt waarschijnlijk 120x50x60 (Juwel RIO 300/350?). Met wit en rood/blauw LED erboven, aangestuurd door een sunrise/sunset timer. In het aquarium een 3D rotsachterwand. Ik ben er nog niet over uit of ik echte of fake planten wil. Achterin beide hoeken wat grottenstelsteltjes met leistenen platen, en verder wat kienhout en wortels.

Als bewoners een schooltje kardinaal- en/of blauwe tetra’s, een schooltje Corydoras Pygmeaeus of Jullii of Sterbai. Van beide soorten een elftal dacht ik zo... En vervolgens, als het KAN in dit formaat aquarium, met veel schuilplaatsen en onderbroken zichtlijnen..?! een Apistogramma Borellii Opal man met twee vrouwtjes (wildkleur) en een Microgeophagus Ramirezi man met twee vrouwtjes (waarvan 1 Electric Blue). Ik zou er graag met jullie hulp achter willen komen of dit bestand realistisch/haalbaar is. De vragen die ik hierover heb ga ik stellen in ‘Samenstelling visbestand’ en lijken me hier dan ook nog even niet ter discussie :)

Dan nog de verdere toekomstplannen/dromen:

Een GROTE en mooi ge-aquascapete (is dat een woord?) gezelschapsbak met al het bovenstaande, aangevuld met een groep van die prachtige discusvissen (van Stendker en een stel andere gekke Duitsers) en wellicht een harempje Apistogramma Cacatuoides. En dwerggoerami’s. En killivissen. En een grote kale bak met mooie stenen en een berg felle Malawi cichlides. En een groot aquarium met een koppel Channa Aurantimaculata. En een koppel Channa Bleheri. En een zee-aquarium met prachtig koraal en vissen uit Disney Pixar films... Nu nog de ruimte, de tijd, de financiële middelen en wellicht mijn vriendin overtuigen van het opgeven van een kwart(?) van onze toekomstige woonkamer. En de helft van de slaapkamer achter de aquaria. Dit moet jullie bekend in de oren klinken.

Oh ja, en die sluierstaart gaat eruit! Nee, ook Willy krijgt een mooie plek natuurlijk... :)

Ik spreek jullie op het forum!
 
Welkom!

Succes met de bak!

Als bewoners een schooltje kardinaal- en/of blauwe tetra’s, een schooltje Corydoras Pygmeaeus of Jullii of Sterbai. Van beide soorten een elftal dacht ik zo... En vervolgens, als het KAN in dit formaat aquarium, met veel schuilplaatsen en onderbroken zichtlijnen..?! een Apistogramma Borellii Opal man met twee vrouwtjes (wildkleur) en een Microgeophagus Ramirezi man met twee vrouwtjes (waarvan 1 Electric Blue). Ik zou er graag met jullie hulp achter willen komen of dit bestand realistisch/haalbaar is. De vragen die ik hierover heb ga ik stellen in ‘Samenstelling visbestand’ en lijken me hier dan ook nog even niet ter discussie :)
Ramirezi's willen wel een ph rond de 6, wil je ze langer dan een paar maand later leven;)
C. trillineatus word vak als de julii verkocht:daisy:
 
Welkom! Mooie plannen ook :) Maar kies a.u.b. wel echte planten tegenover neppe!
 
Welkom, leuk om een mede fan van channa's te zien. Mooie plannen, zeker doen:deal:
 
Bedankt allemaal! Hoop waardevolle info hier en behulpzame mensen :thumbs:

@Nekko En stadsgenoten ook nog!
 

Terug
Bovenaan