Voor het eerst betta´s houden TIPS???


B

BettaFish96

Guest
Hallo allemaal

Ik ga betta's houden en ik weet wel wat over ze maar nog niet genoeg denk ik??

Ik heb een 60cm bij 40 bij 30 bak en ga er plantjes in doen. De temperatuur staat nu op 23 graden, maar krijg hem niet hoger want dan wordt het ineens 28 en dan zet ik het verwarmingselement uit en wordt het weer 23 :'(

Hoeveel visjes mag ik van deze in mijn 60 cm bak, wat is de juiste temperatuur en kan ik er ook andere visjes bij doen?
(geen 2 mannetjes en geen vissen die staarten bijten ofzo :S
 
Betta's hou je niet te koud. Rond de 26 graden. En ze wensen veel drijfplantjes. In jou bak kan maar ��n Betta, een mannetje. Een 12 tal Hyphessobrycon amandae zou je daarbij kunnen houden.
 
Bedankt voor de info, maar hoe krijg ik de temperatuur op 26 en dat ie niet weer te hoog wordt of te laag???
 
Als je verwarmingselementje zo raar doet, zou ik er eens over nadenken een nieuwe te kopen :p 't Is in een aquarium nu eenmaal wel belangrijk je temperatuur goed te kunnen regelen en stabiel te kunnen houden.

Aquarium lekker dicht beplanten, ook lekker drijfplanten nemen. Onze ervaring met betta's is dat ze dol zijn om op ontdekkingstocht te gaan en over tussendoor te kruipen, tussen de dichte beplanting door enzo. :)

Zelf hebben we een groep Paracheidon simulans ("valse neon") bij onze betta's en deze hebben ongeveer dezelfde temperatuurseisen als de gekweekte betta's.

Succes ermee!

- Mascha
 
BettaFish96 zei:
Bedankt voor de info, maar hoe krijg ik de temperatuur op 26 en dat ie niet weer te hoog wordt of te laag???

Zoals je dit beschrijft lijkt het erop dat je een te krachtig verwarmingselement in je bak hebt of dat je niet voldoende beweging rond je element hebt zodat de temperatuur niet homogeen verdeeld wordt (pas hiermee op: Betta's houden niet van veel stroming).
Voor een eerste Betta beperk je jezelf inderdaad best tot ��n man.
De meesten hier vinden 80cm het minimum voor 1m/2v. Mijn inziens kan het wel in 60 cm mits ervaring, juiste inrichting en alleen als je nog een aqua hebt waarnaar je onmiddellijk een of twee vrouwtjes kan overplaatsen als het wat spannend wordt. Betta' zijn ook erg verschillend van karakter en felheid, je hebt mannen waar je zelfs in een meterbak nauwelijks een vrouw kunt bijzetten en je hebt vijgen die zich volledig laten doen door hun vrouwtje (de meer menselijke Betta's :D )
 
Kan met turf in je filter, ik gebruik veel amandelblad dan is het minimaal met het zakken van je PH. Ikzelf heb een PH van 6,8.
 

Terug
Bovenaan