Voor de Apistogramma liefhebbers


afgelopen weekend 3 apistogramma's borelli opaal gehaald 1 m 2 v

nu twijfel ik of 1 van de vermeende vrouwen wel een dame is?

man
462286_0_82_apist_borelli_opaal_man.jpg


vrouw
498761_0_82_apisto_borelli_vrouw.jpg


twijfel geval

369579_0_82_borellie_man_of_vrouw_1.jpg



weet een van jullie of mijn twijfel terecht is?
 
Denk dat het wel vrouwen zijn, gezien de bouw (korter).
 
Ook ik denk twee vrouwen.

Het volgende for what it's worth: bij "vrouw" zou ik meer twijfels hebben dan bij het "twijfelgeval".

~ Ivo
 
oke maar man en vrouw heb ik al zien baltsen. op internet zijn diverse filmpjes waar je zie hoe ze baltsen en vechten. Maar goed, de tijd zal het leren
 
Berry, vind dat vrouw 1 wel een iets ingevallen buik heeft (of de foto geeft een vertekend beeld). Zou het even goed in de gaten houden als ik jou was (wat ik dus niet ben).
 
Ze eten alle drie goed. Voer droogvoer en diepvries bosmieden, watervlooien.
 
Ga met Ivo mee. De 100% vrouw zou ik eerder aan twijfelen.
 
Mijn borelli's zijn wel flinke wipperts. Van het eerste nest heb ik 6 jongen overgehouden. En wel 3 vrouwen en 3 mannen.Mijn wensen zijn vervuld, want ik wilde er minstens 2 vrouwen van overhouden. De mannen gaan binnenkort opzoek naar een eigen vrouw(en).
Van het tweede nest zag ik er ook minstens 8 zwemmen.Het 3e nest is helaas ten onder gegaan aan de stroomuitval een aantal weken geleden. Maar gelukkig zwemmen de jongen van het 4e nest onder moeders vinnen.

Wel grappig om te zien hoe twee vrouwelijke borelli's in gedrag van elkaar verschillen. De eerste vrouw liet de man heel dicht bij de jongen. De tweede vrouw wordt uitermate agressief naar de man.


Kwaliteit van de foto's is niet al te best zoals jullie zien, beter kon helaas niet. Moet ooit nog eens sparen voor een betere camera.

834849_0_82_20140630_112544.jpg


961575_0_82_20140630_112549.jpg


964264_0_82_20140630_112759.jpg
 
Bump,

Zo aquarium staat enkele maanden inmiddels, erg tevreden over de indeling laatste oenolaemus op gehaald bij hans, nu wachten tot er zich een koppel vormerd, met hem erover gehad gezien de indeling en aard van de oenolaemus wil ik er nog een apistogramma bij doen.

Wat is volgens jullie behalve utaka nog een top adres om eens te kijken?

Wat is nu een leuke koppervormer, think out of the box
 
Alle vier vissen die als dame verkocht zijn. Zijn nu knal geel en claimen ieder een holletje. Dus toch vier dames en twee heren
 
Jeppo zei:
Ik moet nog een bak tegenkomen waar alleen vrouwelijke dwergcichliden in zitten.
Andersom wel meegemaakt: een bak met enkel mannelijke elizabethae's ;(

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan