Voltcraft PH pen


KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Berichten
509
Hallo iedereen,

Ik wil graag een goede ph meter aanschaffen ter controle van me ph meter die me co2 set aanstuurt. Vorige keer toch wel zeer geschrokken van het enorme waarde verschil in mijn ph meter en de professionele van de keurmeester. ( verschil van 0,5 , elektrode dus kapot ).

Nu heb ik verschillende pennen gezien en ben ik geintesseerd in de VOLTCRAFT PHT-02. Dit aangezien hij compleet word geleverd en de eventuele vervang electrode ook niet super duur zijn.

Heeft er iemand ervaring met dit merk / type en functioneert hij goed ?

Alvast bedankt !

Kevin
 
Ik heb deze pen al enige jaren en hij bevalt me prima. Meestal koop ik eens per jaar of per twee jaar een nieuwe electrode maar bij de garnalen gebruiken we hem dan ook met regelmaat.
 
VOLTCRAFT PH-100 ATC Digitale PH-meter 0 - 14 pH

Heb ik.
Meetstift blijft na afloop in het flesje met water.
 
Verdampt dat water niet snel dan Bertus?? Ik neem aan dat je water bedoeld om de pen in te bewaren?
 
Dient inderdaad wel in bewaarvloeistof te worden bewaard ja.. iemand gaf pas als tip dat je dat gewoon bij de apotheek kunt kopen voor weinig.
Zal zo even zoeken..

Edit: Het zou gaan om KCL 3mol oplossing, schijn je voor een prikkie bij de apotheek te kunnen krijgen.
 
Ik kocht het hier bij de growshop. Betaalde voor 100ml 7,50
 
jessicapilon zei:
Verdampt dat water niet snel dan Bertus?? Ik neem aan dat je water bedoeld om de pen in te bewaren?

Zit toch opgesloten? Kan het niet verdampen ook.
 
Ok, ik ken de constructie niet van die van jou Bertus vandaar mn vraag. Ik heb ook 1 nog van Veldhuis en daar heeft in de dop doen geen nut want dat is zo weg namelijk. Die heb ik in een gemaakt vierkant bakje staan met een uitsparing in de deksel voor de pen. En in dat bakje wat vloeistof dus.
Die van Conrad die ik heb heeft een schroefdop waar bewaarvloeistof in kan.
 
Net als een petfles, 8 cm hoog, en gat in de dop. op de pen een rubber ringetje.

Dus draai je hem dicht,sluit hij af.
 
Ongeveer 22gram KCl oplossen tot 100ml water, en voor minder als een euro heb je bewaarvloeistof.
 
Zal eens bij de apotheek ernaar vragen :thumbs:
Misschien hebben ze ook wel een kilo nitraat gelijk voor me :D ;) .
 
iedereen bedankt voor de informatie :) Aangezien ik voor de rest ook goede verhalen lees over de ph apparaten van Voltcraft heb ik deze besteld. Bedankt voor de tips ook betreffende de goed houd vloeistof, heb er gelijk een extra flesje bij besteld !
 

Terug
Bovenaan