Volautomatisch CO2 systeem, wat is het waard?


lars.

Well-known member
Lid geworden
10 april 2009
Berichten
195
Locatie
Alkmaar
Ik wil mijn CO2 systeem verkopen omdat ik het niet meer gebruik. Ik heb het op Marktplaats gezet voor 295 euro maar ik denk niet dat ik er zo veel voor ga krijgen. Maar hoe veel wel?

Specs:
Het systeem bestaat uit een (lege) hervulbare CO2-fles met dubbele manometers en naaldventiel voor fijnafstelling, een terugslagventiel, een Aqua Medic Externe Reactor 1000 met JBL bellenteller, Milwaukee SMS122 Controller en een Milwaukee magneetventiel.

Ik heb het systeem een tijdje gebruikt maar het wordt me toch allemaal te ingewikkeld. De Aqua Medic reactor is nieuw en ongebruikt, het terugslagventiel is in nieuwstaat. Voor de pH-electrode van de controller durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Ik twijfelde al aan de werking toen ik hem kocht en hij is ongeveer 2 jaar droog bewaard. De overige onderdelen zijn in gebruikte staat maar werken nog prima.
Foto's staan op Marktplaats. Iemand enig idee wat dit waard is?

[size]Is voor de liefhebber overigens af te halen/te bekijken in Heiloo.[/size]
 
Als er niks aan mankeert is � 250,- zeker niet te duur. Of je de � 295,- haalt durf ik je niet te zeggen. Als er iemand in de buurt woont (die dus kan komen kijken) die het wel graag wil hebben en je houd voet bij stuk kom je vast een heel eind.
 
Kijk, dat valt niet tegen en is fijn om te horen. Met de verkoop van dit soort spul is het een kwestie van lang wachten op de juiste koper toch? Iets met de aanhouder wint..

(Er mankeert overigens wel iets aan het systeem, maar dat staat wel gewoon netjes in de omschrijving..)
 
Ik denk toch als we kijken naar de handel op dit moment dat je dat niet gaat halen!

De sensor kun je weggooien na 2 jaar droog bewaren, deze zal niet goed meer zijn, ik heb zelf laatst een set met fles, Tunze CO2 controller met redelijk nieuwe sensor nat bewaard, en een kalkreactor verkocht en kwam lang niet aan zo een bedrag, er was gewoon geen interesse voor.

250,00 is toch wel redelijk de hoofdprijs voor deze set met een kapotte sensor denk ik, en ben van mening dat als je een 100 euro van je prijs afhaal je wel succes zal boeken met de verkoop.
 
Maar 195 euro is nog niet eens de helft van de nieuwprijs van het hele grut. Daalt het echt zo dramatisch in waarde? (Of willen mensen gewoon liever nieuwe spullen?)

/edit: En als ik heb voor 195 op MP zet dan krijg ik er vast maar 150 ofzo voor :)
 
Je kunt het altijd proberen Lars maar mijn ervaring leert dat als er te weinig tussen 2dehands en nieuw zit je het echt niet kwijt raakt

zeker niet als je erbij vermeld dat de sensor kapot is, dan kijken ze naar de nieuwprijs van de sensor en tellen die bij de prijs die jij vraagt op, en kopen ze denk ik liever nieuw
 
Moment dat je de winkel uitloopt zijn je spullen meteen flink in waarde gedaald!
En dan mankeert er ook nog wat aan de set. Waardeer wel je eerlijkheid hierin!
Zou er niet meer voor geven dan zo'n �150 .
 
"het probleem" zit hem deels in het volgende. Een start set is het allerminst, gezien de controler en de externe reactor welke een sterker externe pomp/filter nodig heeft om de juist CO2 oplossing voor elkaar te krijgen. Voor de wat gevorderde is een het prima setje, maar vaak hebben deze al een fles enz... dus tja... wat moet je dan met dat alles.... helaas.

Misschien toch verstandiger, na een tijd op MP te hebben gestaan, om te kijken of je losse onderdelen makkelijker verkoopt.

Voorbeeldje van de fles: ik haal deze bij een slijter, kosten 20 a 22 euro voor 6 kg fles (met een statiegeld van 120 voor de fles, maar dat is statiegeld). Waarom zou ik een fles (duur) gaan kopen als gevorderde hobbyist? (fles heeft ook een max. levensduur)

Ik hoop werkelijk dat je het kunt verkopen voor een prijs rond 250, dat zou het wel moeten zijn denk ik (zou het moeten zien natuurlijk), maar de vraag is hoelang je moet en kunt wachten.

En ja, de hobby kost in de winkel goud maar als je wilt verkopen tweedehands is het lastig er nog wat voor te krijgen...helaas.
 
Hier in de LFS kan je een 500gr hervulbare set kopen voor +-125�, wel zonder ph controler en een interne difusor. Tel dan een 150� voor de controler en dat maakt 275� nieuw, dus denk dat je vrij prijzig gestart bent.
Al bij al veel succes met de verkoop.
groetjes Timo
 
Het zal altijd zo zijn dat een prijs voor de verkoper juist is, maar voor de koper te duur is.

Met tweedehands aquariummateriaal kan je het beste denken aan max. 1/3de van de nieuwprijs, komt daar nog bij dat je van die 1/3de prijs de sensor nog moet af te trekken.
Doe je dit niet dan zal je er bijna altijd mee blijven zitten.
 
Dank voor alle reacties! Ik weet dat ik met 295 euro een aardig hoge prijs vraag maar ik wilde het er niet meteen voor een tientje op zetten. Wat als ik de set op zou splitsen in een 'startersset' en verder losse onderdelen?

- Fles, manometers, terugslag- en magneetventiel 125 euro?
- Controller (zonder electrode dan maar) 60 euro?
- Aqua Medic reactor en bellenteller 25 euro?
 
Ik zal dit topic even 'afmelden'. Vanmiddag zijn de laatste dingen opgehaald. Wat heeft het uiteindelijk opgebracht?
- Controller verkocht voor 65 euro (inc. verzendkosten)
- Reactor verkocht voor 30 euro (inc. verzendkosten)
- Overige onderdelen verkocht voor 115 euro (opgehaald)

Totaal dus net iets minder dan 200 euro opgebracht. Ik ben er blij mee. Bedankt voor het advies allemaal!
 
Lars,
Het topic zakt vanzelf weg in de lijst hoor als er geen reacties meer komen.
Mooi dat je er zo tevreden mee bent.
 
jessicapilon zei:
Lars,
Het topic zakt vanzelf weg in de lijst hoor als er geen reacties meer komen.
Mooi dat je er zo tevreden mee bent.

Dag John,

Ik weet dat het wegzakt hoor, maar ik dacht dat het voor mensen die een schatting van de prijs hebben gegeven misschien leuk is om te weten hoe veel het nu daadwerkelijk heeft opgebracht...

gr
 
Haha, dat is prima hoor en ook een goede gedachte. Ik las dat je het wilde afmelden en begreep daaruit dat het verwijderd moest worden of op slot ;).

Heel netjes dat je even laat weten wat het uiteindelijk heeft opgebracht hoor :thumbs:.
 

Terug
Bovenaan