Voersteen


Missvis

Member
Lid geworden
25 mei 2022
Berichten
16
Leeftijd
25
Hee allemaal,

Ik maak nu steeds een voersteen voor mijn otto's. Ik smeer een steen in met eiwit, maal visvoer en een algentablet en dit laat ik drogen en geef ik hierna. Ik vroeg mij af hoelang je de gedroogde stenen kon bewaren want ik geef deze na het drogen gelijk. Het is alleen wel onhandig om er steeds 1 te maken. Hebben jullie misschien ook nog meer leuke toevoegingen?

Bedankt en groetjes!
 
Hallo Missvis,

Ik klop het eiwit van 1 groot ei met de mixer op tot dat het begint te schuimen, meng het met gelijke delen chlorella en spirulina algenpoeder,
bacterAE en ontkapselde artemia eitjes.
Als maat gebruik ik het schepje van de bacterAE, (van elk een half schepje).
Daarna smeer ik zo,n 15 stenen van plusminus 4 a 5 cm een heel dun laagje op.
Deze doe ik ongeveer 2.5 uur in de oven op 60 graden hete lucht .
Daarna kan je ze zeker een maand bewaren in de kast, niet luchtdicht afsluiten zodat de stenen door kunnen drogen
nadat ze uit de oven komen.
Ik geef ze aan mijn oto"s, maar als het laagje zachter wordt eten mijn corydoras habrosus er ook van,
ze vinden het allebeide heerlijk.
 

Bijlagen

  • IMG_0759.jpg
    IMG_0759.jpg
    208 KB · Weergaven: 68
Hallo Missvis,

Ik klop het eiwit van 1 groot ei met de mixer op tot dat het begint te schuimen, meng het met gelijke delen chlorella en spirulina algenpoeder,
bacterAE en ontkapselde artemia eitjes.
Als maat gebruik ik het schepje van de bacterAE, (van elk een half schepje).
Daarna smeer ik zo,n 15 stenen van plusminus 4 a 5 cm een heel dun laagje op.
Deze doe ik ongeveer 2.5 uur in de oven op 60 graden hete lucht .
Daarna kan je ze zeker een maand bewaren in de kast, niet luchtdicht afsluiten zodat de stenen door kunnen drogen
nadat ze uit de oven komen.
Ik geef ze aan mijn oto"s, maar als het laagje zachter wordt eten mijn corydoras habrosus er ook van,
ze vinden het allebeide heerlijk.
Super dankjewel voor de uitgebreide uitleg!
 

Terug
Bovenaan