voer voor betta


M

maarten0909

Guest
Op dit moment voer ik alleen vlokvoer (sera vipan). Alle vissen in mijn aquarium (neon tetra's, roodkopzalmpjes, platy's en black molly's) eten hiervan. Alleen mijn betta eet hier de laatste tijd (bijna) niet van.

Is er ook ander droog voer wat ik mijn betta kan geven?

Misschien dat ik ook wel over wil gaan op diepvriesvoer, maar het probleem is dat ik weinig plaats heb in mijn kleine vriezertje. Mijn eten past er maar netaan in, dus als daar ook nog het voer voor mijn vissen bij moet, dan heb ik nog minder plek.

Kan ik het beste voor mijn betta wat droogvoer geven wat naar de bodem zakt? Heeft iemand idee�n?
 
Je kan speciaal voer kopen van Tetra--- Betta

Ook diepvriesvoer...muggenlarven, watervlooien etc.
Als vers levend voer..muggenlarven, watervlooien.
 
Bij mij in de winkel hebben ze eigenlijk alleen maar sera. Hebben ze van sera ook iets voor de betta?

Is de Sera fd rode muggenlarven goed, of kan ik deze beter gebruiken als afwisseling?
 
Onze vorige betta haalde zijn neus op voor (diepvries) rode muggenlarven :p Alle andere diepvriesvoer was hij wel dol op, raar beestje. Dus rode muggenlarven voeren we niet meer (ook niet voor onze nieuwe betta).

Er bestaat Sera Bettagran, maar zou niet weten in hoeverre dit afwijkt van 'gewoon' granulaat.

Wanneer je de mogelijkheid hebt diepvriesvoer aan te schaffen zou ik dit zeker doen, al is het eerst slecht als 'aanvulling' (1 of 2 van die platte blisters moeten er toch nog wel bijpassen, haha. Wij hebben ook zo'n mini-vriesvakje in onze koeling en hebben daar gewoon een stapeltje blisters in liggen, en zorgen dus dat we niet al te veel eten in de vriezer hebben :p ).

- Mascha
 
Hoe lang doe je ongeveer met 1 zo'n blister diepvriesvoer van 100 gram?
En kun je dit via internet bestellen, en dan in de vriezer invriezen? Of moet je het wel bevroren kopen in een winkel?
 
maarten0909 zei:
Hoe lang doe je ongeveer met 1 zo'n blister diepvriesvoer van 100 gram?
En kun je dit via internet bestellen, en dan in de vriezer invriezen? Of moet je het wel bevroren kopen in een winkel?
Dat hangt van je visbestand en het aantal bakken af. Als je 2x per week diepvriesvoer geeft en je hebt 1 bak met makkelijke visjes kan je makkelijk een week of 6 toe.
 
Ik ga eerst de Sera bettagran proberen. Als dit niet werkt, dan ga ik toch maar over op het diepvriesvoer.

Kan je dat via internet bestellen?
 
Diepvries voer koop je gewoon bij de dierenwinkel.

Nog eve iets Molly's en platy's zijn van nature uitgesproken groent eters en plantaardige dingen zitten amper in de gewone vlokvoeders. Voor hen kan je dan bv de speciale Guppyvoeders kopen welke zeer geschikt zijn. Betta's voer je beter voer met een hoog dierlijk gehalte.

Vissen voer je het beste veel diepvries voer ze groeien dan ook beter uit. Eenzijdig voeren met vlokvoer zou op termijn ook tumoren veroorzaken op de organen al kan ik de bron van dat artikel niet meer vinden.
 
Je zou ook gedroogd visvoer kunnen proberen(Rode muggenlarven, Tubifex, Artemia en Watervlooien), dit blijft drijven. Betta's eten wel van het water oppervlakte, ik denk dat ze het wel zullen waarderen.
 
Mijn betta eet geen ander droogvoer dan de gedroogde rode muggenlarven van Ludger. De rest (gedroogd) hoeft 'ie echt niet, geen vlokken, geen granulaat. Alleen verder diepvriesvoer.
 
Mijn Betta eet voorlopig enkel diepvries. Ik heb een potje Tetra Betta besteld welke ik morgen of overmorgen zal aankrijgen.

Ik heb rode mug en artemia. Nou, Artemia spuugt ie gewoon terug uit. Dus schiet er enkel rode muggenlarven over. Gelukkig zijn men dwergklauwkikkertjes w�l blij met artemia ;)
 

Terug
Bovenaan