Voer opgegeten door mysterieus beest


PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
22
Gister avond had ik voer klaar gelegd voor mijn kweek stelling met jong broed.
Ik had er geen deksel op gedrukt omdat ik dacht dat het geen kwaad kon.
Maarrr vanochtend wilde ik de vissen voeren en al het voer was weg (droogvoer) mijn bakken staan op zolder en het raam staat open op een kier van 1 cm. Ik kan me niet voorstellen dat dit muizen/ratten zijn geweest. Ik heb ook voer in zakken liggen en dat is nooit aangevreten. Ik denk dat het een insect ofzo is geweest. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Want als hij nu nog op zolder zit word ik er niet vrolijk van šŸ¤£

Bedankt voor jullie reacties
Groetjesss
 
Een insect lijkt me stug. Muis, rat, steenmarterā€¦ dat is waar ik aan denk.
Ik zou eens op zoek gaan naar poepjes.
 
Gewoon standaard deksel erop en in plastic verpakken, desnoods dubbel. Steenmarters, ratten en muizen zijn inderdaad experts in het vinden van eetbare zaken op plekken waar je het niet verwacht. Er zijn verhalen over ratten die de bedrading van computers opvraten, want als ze honger hebben eten ze alles. In een koude winter vond ik in een van de plastic zakken die aan een spijker in een balk in mijn kelder hangen, en waar siliconen bakvormpjes in zitten, een van mijn mini-muffinvormen met gaten erin gevreten. Een muis was blijkbaar zo hongerig geweest dat hij daar helemaal in was gekropen, die beesten eten echt alles! Sindsdien pak ik mijn bakvormpjes in een extra plastic zak en doe alles in een plastic zak met sluiting. Ik laat standaard geen voedsel slingeren, alles zit hier goed afgesloten verpakt. In de keuken komen soms van die gore naaktslakken uit de kieren langs de keukenkastjes, toen ik nog een kat had vond ik die vieze beesten vaak in het voerbakje omdat ze ook brokjes lusten. Alle kieren afsluiten en nergens kruimels laten liggen helpt echt. In mijn linnenkasten en onder het wollen kleed op de bank liggen zakjes lavendel tegen mottenvraat. Ik druppel ook wel cederolie. Dat zijn de meest voor de hand liggende plaagdieren, en die kun je simpel bestrijden met natuurlijke middelen.
 

Terug
Bovenaan