Voer Corydoras en L-Nummers


Hoe ontdooi je ze dan?
Gewoon water erover heen laten stromen?
 
Ik zet ze even in een bakje met lauw water. Als heet zacht genoeg is steek ik er een vorkje in om het wat gewicht te geven. Dat vorkje steek ik tussen het hout en de stenen om het te camoufleren.
 
Als je het gewoon op een schoteltje legt is het ook snel ontdooid hoor.
 
Even nogmaals een vraagje, welk diepvriesvoer zou ik het beste kunnen voeren als ik voor een koppel apistogramma samen met neon/ kardinaaltetra en corydoras panda zou gaan?
 
Hoelang is repashy soilent green in de vriezer te bewaren?
 
Lang, ik gebruik het nog tot 3 maanden na invriezen en dan is het nog goed. Misschien kan het ook wel langer, maar ik maak kleinere porties zodat het binnen die tijd op is.
 
Lang, ik gebruik het nog tot 3 maanden na invriezen en dan is het nog goed. Misschien kan het ook wel langer, maar ik maak kleinere porties zodat het binnen die tijd op is.
Ik wil het eigenlijk gaan bereiden en daarna op stukjes hout en steen smeren en dan in de bak leggen vandaar mijn vraag... (hout in de vriezer lijkt me niet handig maar..) ik denk dat een paar kleine stenen geen problemen zal geven....
Alhoewel het misschien net zo makkelijk is om ze in kleine ijsblokjesbakjes te doen....
 
Ik maak de repashy in een ziplockzak. Dan heb je een plaat (niet te dun maken). Daar brak ik elke keer een stuk af, liet het ontdooien en dan met een elastiekje om een steen. Nu eten de Otocinclus het ook zo, dus gaat niet meer om een steen maar gewoon los in de bak
 
Ik maak de repashy in een ziplockzak. Dan heb je een plaat (niet te dun maken). Daar brak ik elke keer een stuk af, liet het ontdooien en dan met een elastiekje om een steen. Nu eten de Otocinclus het ook zo, dus gaat niet meer om een steen maar gewoon los in de bak
Is het elastiekje niet schadelijk dan, ben je dan niet bang dat ze dat doorschrapen??
 
ik neem trouwens aan dat t wel op t vivarium te koop is......
 
Repashy is daar te koop ja, was al te zien in 1 van hun livestreams. Elastiekje heb ik nooit schade door ondervonden, maar laat het geen dagen in de bak
 
Repashy is daar te koop ja, was al te zien in 1 van hun livestreams. Elastiekje heb ik nooit schade door ondervonden, maar laat het geen dagen in de bak
Morgen maar eens neuzen dan ;)... hopelijk met een kleine aanbieding...
 
Daar zou ik niet op hopen. Ik kijk al jaren voor een repashy aanbieding, maar nog nooit kunnen vinden. Ben bang dat er een minimum verkoopprijs op zit
 
Daar zou ik niet op hopen. Ik kijk al jaren voor een repashy aanbieding, maar nog nooit kunnen vinden. Ben bang dat er een minimum verkoopprijs op zit
Toch jammer, kennelijk hebben ze geen aanbiedingen nodig en verkopen ze het zo ook goed....
 
Hoe voer jij het... doe je het ergens op of in?
heel simpel iedere dag een paar stukjes her en der tussen stenen en planten in laat ze maar zoeken gaat schoon op :D
 
Ik voer inmiddels al een maand of vier Repashy Soilent Green( 1 a 2 x per week), en toen ik het voor het eerst kocht schrok ik even van de prijs. Maar... ik merkte dat het erg zuinig is in het gebruik. De eerste keer maakte ik het in een vierkant bakje, ik sneed de gel in blokjes die ik in een diepvrieszakje in de vriezer deed. Ik heb daar een hele poos mee gedaan, maar de blokjes vroren wel aan elkaar, en nu heb ik het in een oud ijsblokjeslaadje gegoten en ingevroren. Ik stak zo'n blokje eerst op een vorkje, maar het blijft toch wel liggen. Ik heb het ook wel in die terracotta bloempotjes gedaan, om verstopplekjes te creeren, maar tussen de stenen gaat ook prima. Het blijft echt maanden goed, en is uiteindelijk zuinig in het gebruik. Gisteren was ik een hele dag weg, en dan is zo'n blok ideaal om in de bak te leggen: ze lusten het allemaal, ze moeten er moeite voor doen, ze kunnen het niet in een keer naar binnen schrokken en het tast je waterwaarden niet aan. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan