Voedsel uit de tuin


C�dric Vleminckx zei:
Hier leven ze gewoon in de regenton buiten.

Dit zijn meestal steekmuggen en die larven hangen meestal aan de oppervlakte waar ze hun kostje bijeen zoeken, als je bij de waterton komt en je stoot er tegen of je roert zachtjes met een stokje in het water zal je zien dat deze als kronkelend naar beneden gaan.

Dansmuggen en hun larven(waar ik het over had) zitten altijd in zeer natte grond(slijk) en die moet je als het ware filteren om enkel larven te hebben.

Het probleem is dat als je larven uit de regenton haalt en deze in je aquarium kapt en ze overleven het krijg je steekmuggen in huis, enkel de vrouwelijke muggen steken, je ouders zullen dit zeer graag zien komen. ;)

Bij de larven van de dansmuggen kan het ook gebeuren dat deze overleven, maar als deze mug zijn geworden kan het geen kwaad, zij steken immers niet. ;)
 
Zo is het inderdaad precies!

Ik ga de muggen ook niet voeren,hoor.

Ik zie het al gebeuren, dat het hele huis vol zit met muggen.

Mijn ouders zouden me inderdaad niet zo graag zien komen, ik zou er niet mee naar binnen mogen. ;)
 
Het is heel makkelijk om zelf, binnen, microwormpjes te kweken.
Het enige wat je nodig hebt is een doorzichtige of zwarte doos met deksel, type roomijsdoos of zo of speciale kweekdoos; een paar droge koekjes verkruimelen of zak koekjesmeel, een zakje droge gist, water en een startdosis levende wormpjes.
Koekjesmeel, gist en water mengen tot fruitpapdiktje in doos.
wormpjes er op gieten.
Doorprikt deksel erop. En wachten. Twee dagen later kan je al voeren.
 
luc zei:
C�dric Vleminckx zei:
Hier leven ze gewoon in de regenton buiten.

Dit zijn meestal steekmuggen en die larven hangen meestal aan de oppervlakte waar ze hun kostje bijeen zoeken, als je bij de waterton komt en je stoot er tegen of je roert zachtjes met een stokje in het water zal je zien dat deze als kronkelend naar beneden gaan.

Dansmuggen en hun larven(waar ik het over had) zitten altijd in zeer natte grond(slijk) en die moet je als het ware filteren om enkel larven te hebben.

Het probleem is dat als je larven uit de regenton haalt en deze in je aquarium kapt en ze overleven het krijg je steekmuggen in huis, enkel de vrouwelijke muggen steken, je ouders zullen dit zeer graag zien komen. ;)

Bij de larven van de dansmuggen kan het ook gebeuren dat deze overleven, maar als deze mug zijn geworden kan het geen kwaad, zij steken immers niet. ;)

Beetje doseren ook natuurlijk niet te veel tegelijk dan werken ej visjes het wel weg eer de larven volgroeide muggen worden. Hier dan toch. Ik zou ze gewoon uit de ton scheppen hoor Cedric
 
MauriceM zei:
luc zei:
C�dric Vleminckx zei:
Hier leven ze gewoon in de regenton buiten.

Dit zijn meestal steekmuggen en die larven hangen meestal aan de oppervlakte waar ze hun kostje bijeen zoeken, als je bij de waterton komt en je stoot er tegen of je roert zachtjes met een stokje in het water zal je zien dat deze als kronkelend naar beneden gaan.

Dansmuggen en hun larven(waar ik het over had) zitten altijd in zeer natte grond(slijk) en die moet je als het ware filteren om enkel larven te hebben.

Het probleem is dat als je larven uit de regenton haalt en deze in je aquarium kapt en ze overleven het krijg je steekmuggen in huis, enkel de vrouwelijke muggen steken, je ouders zullen dit zeer graag zien komen. ;)

Bij de larven van de dansmuggen kan het ook gebeuren dat deze overleven, maar als deze mug zijn geworden kan het geen kwaad, zij steken immers niet. ;)

Beetje doseren ook natuurlijk niet te veel tegelijk dan werken ej visjes het wel weg eer de larven volgroeide muggen worden. Hier dan toch. Ik zou ze gewoon uit de ton scheppen hoor Cedric

Kan je natuurlijk doen, maar als ze veel schuilmogelijkheden hadden zoals hier het geval was dan zit je met muggen rond je oren als je de lichtkap open doet, spijtig genoeg eigen ervaring ;) :D
 
Ik zou het niet willen meemaken,dat je de kap opendoet en dat je overrompeld wordt door de muggen ;)
 
Hahaha a ach muggenmoeten mij toch niet om eoa reden wordt ik zo goed als nooit gestoken.
 
MauriceM zei:
Hahaha a ach muggenmoeten mij toch niet om eoa reden wordt ik zo goed als nooit gestoken.

Sommige mensen trekken muggen aan. Zij staan vol beten, terwijl anderen er nauwelijks last van hebben. Waarom dat zo is, weet men niet.
Dat muggen (en andere stekende of bijtende insecten) van �zoet bloed� zouden houden, is een fabeltje. Zoet bloed bestaat niet en muggen maken geen verschil tussen zoet en zuur.
Een ander fabeltje is dat muggen bij voorkeur afkomen op mensen met bloedgroep 0. Bloedgroep 0 komt veel meer voor dan A, B of AB, dus is het normaal dat meer mensen met bloedgroep 0 gestoken worden. Maar dat heeft niets te maken met enige voorkeur van de mug.
Waarschijnlijk komt de mug af op het koolzuurgas dat wij uitademen, op zweet en andere lichaamsgeurtjes. De mug heeft zeer gevoelige waarnemingsorganen en kan zijn prooi tot 30 meter afstand waarnemen. Mensen die vaak gestoken worden zweten waarschijnlijk meer of hebben in dat zweet een hogere concentratie aan bepaalde chemische stoffen. Ook bierdrinkers en mensen die donkere kleding dragen, zouden meer muggen aantrekken.
Muggen steken vrouwen over het algemeen liever dan mannen. Dit heeft mogelijk te maken met een verschil in hormonale stofjes die worden afgescheiden.
Mogelijk heeft het ook te maken met de lichaamswarmte. Degene met de warmste lichaamstemperatuur wordt het vaakst gestoken.
In tegenstelling tot wat iedereen denkt worden muggen niet aangetrokken door licht. Een elektronische lamp als lokker en doder werkt dus niet.


Bron : www.gezondheid.be
 
Ik schep zelf altijd de larven uit een emmer, deze doe ik in een bakje en zuig ik dan op met een spuitje.
Dan doe ik iedere keer een paar larven in het aquarium zodat ik zie dat ze allemaal op gaan, dan gooi ik er nog wat bij.
Heb nog nooit last van muggen gehad.
 
gewoon ik. zei:
Ik schep zelf altijd de larven uit een emmer, deze doe ik in een bakje en zuig ik dan op met een spuitje.
Dan doe ik iedere keer een paar larven in het aquarium zodat ik zie dat ze allemaal op gaan, dan gooi ik er nog wat bij.
Heb nog nooit last van muggen gehad.

Met een injectiespuitje, dat is altijd handig.
 
Ik vind wel steek vliegjes boven de vijver. Ik vraag me wel af of ze ook mijn vijver bezoeken aangezien het water niet stilstaat en er een klein fonteintje bij staat.
 
Ik hoor bij die groep mensen die veelvuldig gestoken worden door muggen. Twee jaar terug in een hotel meer dan 25 x in een nacht. Iedere mug die ik in huis zie kijk ik geen tweede keer in de oogjes, die is aan de beurt en wordt gevoerd aan de vissen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ja, dat is zeker heel lastig als je dit voor hebt, is niet echt aangenaam.

Voeren is dan ook de beste oplossing, dan hebben je vissen er nog iets aan ;)
 

Terug
Bovenaan