Voedingscapsules tuinkabouter


Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Hoi allemaal!

Ik heb van tuinkabouter (Wouter) voedingscapsules gekocht, ideale dingen lijken me het! In zijn beschrijving stond dat je heel de capsule bij een plant kan doen, ik deed perongeluk
één zo'n balletje per plant (of 2 per plant). Hoe hebben jullie die capsules gebruikt?
 
Ik gebruik ze ook en bij een b.v. grote Echinodorus doe ik 4 capsules, zo diep mogelijk rond de wortels bij de plant, kleinere planten wat minder.
 
Ah, dus de gehele capsule. Ik twijfel of enkel zo'n bolletje ook genoeg zijn werk kan doen
 
Ah, dus de gehele capsule. Ik twijfel of enkel zo'n bolletje ook genoeg zijn werk kan doen
In de diverse bolletjes zullen naar ik denk ook verschillende stoffen zitten welke langzaam oplossen en afgeven, dus je moet de hele capsule toevoegen.
 
Zelf gebruik ik vaak 2 kleibollen of capsules per plant en zoals Ton al zegt moet je de capsule in zn geheel in de bodem doen. Zover ik weet zijn die bolletjes ook niet gelijk van kleur en dat zal met de voedingsstof te maken hebben denk ik wat er in zo n bolletje zit.
 
Ah, dus de gehele capsule. Ik twijfel of enkel zo'n bolletje ook genoeg zijn werk kan doen
gewoon de hele capsule bij de wortels doen. Hele grote planten zou ik inderdaad 2-3 doen zoals bij een Echinodorus wat al @TonHageraats aangeeft. De buitenrand van de capsule lost op in het water namelijk.
werkt perfect!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de capsules zelf ook met veel genoegen. En sluit mij aan bij het meeste dat hierboven al is benoemd.

@tuinkabouter zelf nog een zinvolle toevoeging?
 
Met welke vloeibare voeding combineren jullie het?
Ik gebruik daarnaast de poeders van AquariumBemesting.nl, CO2 (drukfles) en eens per week wat Easycarbo. Dit laatste spuit ik middels de spot-on methode op de baardalgen die eventueel aanwezig zijn.
 

Terug
Bovenaan