voedings bodum Marco


M

marco v.s.

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een aquarium van 160l (100x40x40).
Nu wil ik opnieuw beginnen met dit aquarium, maar dat begint natuurlijk bij een goede bodem.

Ik wil er veel planten in hebben dus het moet een bodem zijn wat voeding stoffen bevat voor de planten.

Nu had ik al een ander topic aangemaakt over de voeding. Daar kreeg ik als tip om Lateriet toe te voegen in de bodem.

Over een laagje Lateriet wil ik Aquariumgrind donker 1-3mm gaan gebruiken. Dit omdat de wortels hier in niet snel beschadigen maar ook omdat de bodem dan luchtiger word en niet dicht kan gaan slippen.

Ook wil ik gebruik gaan maken van bodem verwarming omdat hier ook weer de bodem wat luchtiger word doordat warmte opstijgt. Daardoor krijg je ook weer een soort van lichte stroming in je bodem.

Nu is mijn vraag, Wat kan ik doen om de bodem nog voeding rijker te maken zodat de planten er straks nog beter op gaan groeien.
Als het aquarium eenmaal draait wil ik ook gaan beginnen met planten voeding dus daar haal ik ook al heel veel voeding vandaan voor de planten dus misschien is het zo ook al goed genoeg.

Maar ik hoor graag jullie mening/reactie hier over.

Mvg. Marco
 
afhankelijk van de planten kan je nog een kleibol erbij steken

niet alle planten hebben voeding aan hun wortels nodig
 
Kun je niet beter gewoon lateriet bolletjes bij de planten steken die het nodig hebben?
 

Terug
Bovenaan