Voeding


M

MyAqua

Guest
Even vragen of mijn voedings goed is waar ik mee ga
beginnen:

S'ochtends droogvoer vlokken - granulaat mix. (door elkaar)
Rond 4 uur:
Diepvriesvoer en corydora's tabletten met dierlijke bestandsdelen erin.

Of voer ik dan teveel? dan kan ik het ook iedere dag afwisselen, ene dag droogvoer andere dag diepvriesvoer?

Het is dus om mee te beginnen, natuurlijk ga ik het in de gaten houden hoe snel dat ze het voer op hebben of dat er voer blijft liggen.

Of moet ik het gewoon in het begin op gevoel doen?

visbestand:
15 kardinalen
koppeltje chuna's
8 corydoras
3-4 algeneters
10 rode minors.

En wat zou ik voor voer met de algeneters moeten doen weet het nogsteeds niet.

voor de algeneters:
Wat moet ik voeren als ik ancistrussen neem?
Wat moet ik voeren als ik Lnummers neem?
Of eten die gewoon mee van de corydora tabletten?

Groetjess
 
Vlokvoer,tussen duim en wijsvinger verkruimelen. Geen granulaat.
laat ze dit eerst opeten.
Bodem ancitrus en L nummer ,eten mee wat er in komt.
Met (koop zak spruiten,1 x koken. en gekookte mosselen).
1 spruit,1 mossel.
Chuna.s? weet ik niet,diepvries ,om de dag.
 
bertus die zak spruiten is voor de algeneters dus? dit eten ze zowiezo maakt niet uit hoe of wat? en de algeneters zijn dus gewoon alleseters?

En blijven deze drijven of hoe kan ik dit doen?

Waarom raad je granulaat af? en hoe bedoel je dit ''eerst'' opeten.?
 
Je moet ze WEL eerst koken.
Algeneters eten weinig alg, wel groenvoer.
wat je over hebt ,in de diepvries.
Ik geef ze ook eerst vlokvoer,verkruimelt.
Dwarrelt naar beneden.
Doe je s,middags wat granulaat.
 
Okee en dan 1 spuitje of 2 in de ??? dagen? of meer?

En wat is precies het verschil tussen vlokvoer en granulaat?

En de andere vissen eten ook mee van het diepvriesvoer he, dus dan om de dag vlokvoer en granulaat en dan dus de dag die overblijft diepvriesvoer?

Ik zit er ook aan te denken om een bakje spirulinavlokken te kopen en deze bij het vlokkenvoer erbij te doen, dus ook verkruimelen :) good idea?
 
Voor mijn Colisa chuna's geef ik ook vlokvoer en granulaat. Niet door elkaar, maar wel afwisselend.
Verder diepvries. Rode muggenlarven, witte muggenlarven, tubifex, artemia. En ook een hapje levend voer. Zeker de witte muggenlarven zijn ze gek op!

Ik heb ook zink tabletten, daar eten de Colisa's ook graag van. De vrouwen goerami's zorgen dat de tablet verkruimeld en de rest hangt er dan om heen om er van te profiteren :D
 
Okee, dankjewel!

:)
 
Welke 'algeneters'wil je dan kopen?
 
viss ga ik vandaag kijken, maar daarom moet ik weten wat ancitrussen moeten en wat l nummers moeten.
 
Niet al je vissen tegelijk kopen hoor.
 
Harmen.L zei:
Niet al je vissen tegelijk kopen hoor.
Neenee haha bedankt voor het weer herhalen :p is alleen maar goed dat mensen dat echt niet doen :)

Ik ga nu eerst kijken voor corydora's en algeneters. als ik geen leuke cory's zie dan haal ik de algeneters en kardinalen eerst en de volgende keer cory's. wil graag de sterbai maar hoe veel kosten die? hoop niet al te duur...
 
Je wil perse nu de algeneter en dat is waarom?
 
sterbai had ik voor 2.50
maar vaak zitten ze rond de 5-7 euro
weet je al eigenlijk precies wat je wilt hebben?

edit
oeps, zie het al
 
Little het worden panda's zitten hier voor 2 euro 50.

Harmen weet ik nog niet precies, geef ik ook aan ik ga dalijk kijken wel ik leuk vind.

Daarom vraag ik ook van:

Wat eten L nummers?
Wat eten ancistrussen?
Wat eten pleco's (als ik een pleco neem)
 
MyAqua zei:
Ik ga nu eerst kijken voor corydora's en algeneters. als ik geen leuke cory's zie dan haal ik de algeneters en kardinalen eerst en de volgende keer cory's.

Hier zeg je dat je ze gaat halen maar je weet nog niet welke toch?
Ik zou gaan kijken wat ze hebben thuis weer opzoeken, weer gaan nadenken en dan gaan kopen.

Zet sowieso de visjes maar per groep erin.
 
Heb net even gekeken, ik vind de pleco's wel leuk maar deze worden te groot voor mijn bak toch?

Harmen het zijn 12 visjes per keer die erin komen, dit valt toch wel mee?
 
Als je nu toch gaat voor de panda's ga je kijken wat ze daar aan "algeneters" hebben.
Alles opschrijven en dan thuis opzoeken. Koop je volgende week weer nieuwe vissen, is altijd leuk.

Algeneter kopen gaat zo vaak fout. Zit je straks met een vis die 40cm kan worden.
 
ja klopt,ik zit te denken aan 3 ancistrussen en 1 die iets groter word, vraag ik goed na bij de lfs. pleco's kunnen alleen in bakken van minimaal 2m dus ik denk dat ik voor een Lnummer ga, ruime keuze en deze hebben de grote die ik mooi vind.

ik had vroeger ancistrussen. nooit problemen gehad drm pak ik die nu weer denk ik
 
MyAqua zei:
Little het worden panda's zitten hier voor 2 euro 50.

Harmen weet ik nog niet precies, geef ik ook aan ik ga dalijk kijken wel ik leuk vind.

Daarom vraag ik ook van:

Wat eten L nummers?
Wat eten ancistrussen?
Wat eten pleco's (als ik een pleco neem)

Waarom ga je niet specifieker te werk? Zoek een soort die je leuk vindt.Lees je in op bijvoorbeeld internet en ga daarna opzoek naar je vissen, i.p.v. andersom. En aangezien je dan al informatie op hebt gedaan, weet je ook meteen wat ze aan voeding nodig hebben.
 
visstick heb ik al gedaan, alleen niet bij de algeneters. er is wel een andere Lnummer die ik leuk vind en die rade iemand ook aan. ga kijken of ze die hebben zitten.

Over de algeneters was ik al vrij snel 3 kleine (dus wss ancistrussen) en 1 grotere als een soort blikvanger.

Ancistrussen eten komkommer - courgette - bertus zegt spruiten dus dat ga ik proberen.
Die andere ben ik snel uit over het voer. of hij eet mee met de groenten of hij eet mee met de tabletten voor de cory's (die dierlijke bestandsmiddelen bevat)
 
Zoiets staat ook in de encyclopedie die ik heb.
Dus ancistrussen kan? 3 stuks. ik heb veel hout er in en genoeg schuilplaatsen voor ze.
 
Heyhey, ik denk toch dat het de L306 word. heb gelezen dat die maximaal 12 centimeter word. om mijn planten en hout te besparen vind ik dit wel een mooie maat. niet al het hout staat even stevig en ik denk dat als ik er een van 15-20 cm neem dat die mn bakkie gaat verbouwen ;)

het is een vegetarier zoals ik hier lees:
http://www.planetcatfish.com/common/spe ... ies_id=923

Dus dan zou ik ze spruiten komkommer courgette c.a. kunnen voeren?

Net als de ancistrussen, heb de zwarte versie en dit zijn ook vegetariers zie ik.

Dus dit lijkt mij een goede keus om een L306 als blikvanger toe te voegen.
Hij is maar 10 euro (vergeleken met andere Lnummers) vind ik dit niet duur. die worden meestal voor 30 euro of zo aangeboden (zie ik dan zoals de snowball enz.)

Dus zou dit een goede keus zijn?
groetjes
 
Een Ancistrus als blikvanger, good luck with that. Als je ze wil zien moet je ze zoeken. Cf. cirrhosus is niet zo schuw aangelegd en laat zich vaak zien. Bij de meeste soorten zit dit anders.
 
ik heb Cf. cirrhosus deze :)

En ik wil een L nummer als blikvanger, niet die ancistrussen deze zijn er voor het alg :)
 
Voor de meeste L-nummers geldt hetzelfde. Die laten zich nauwelijks zien.
 
Oow okee, ja jij zei ancistrussen dat die zich nouwlijkt laten zien.

De snowball gaat veel op het hout zitten en laat zich wel veel zien weet ik maar die vind ik iets te duur... maar goed zal even kijken. vind het wel een leuke algeneter maar als die zich weinig laat zien dan ben ik er snel klaar mee voor een 10ntje heb je genoeg andere vissen.
 
Veel l-nummers zijn Ancistrussen, vandaar.
 
Oow okee, heb niet veel verstand van algeneters. zal vd week nog wel eens gaan kijken als er nieuwe vissen binnen zijn.
 
Ik zou je wel aanraden: eerst een goed visbestand gaan vinden, daarna over voeding druk gaan maken.
Nu wil je namelijk een L306 lees ik hier, maar dat maakt het visbestand topic alleen maar verwarrender.

~ Ivo
 
Punt is, je weet niet wat je wil meneer uit Oss :p
Ff goed rond zoeken,vragen
 

Terug
Bovenaan