Voeding Wimpelaal


P

PascaldeLigt

Guest
Hallo allemaal,

ik heb al een tijdje een wimpelaal in het aquarium en nu vraag ik me af of er iemand is die ook een wimpelaal heeft en me wat meer kan vertellen over de voeding voor deze vis.

normaal geef ik hem 1 a 2 x per week levend voer afgewisseld door diverse diepvries voer.

het levend voer is meestal de grovere voergarnalen.

laatst in de aquariumwinkel waren deze uitverkocht en toen vertelde ze me dat regenwormen ook kunnen.

heb ze nu een 2 tal keer gegeven in maar volgens mij heeft die ze nog niet aangeraakt. Ik geef ze in het geheel en levend. Maar ze graven zich dan in de bodem en zijn weg. Af en toe zie ik dan weer is een worm boven kijken.

kan ik ze misschien beter in stukjes knippen?

kan het kwaad dat er waarschijnlijk nu een paar levende wormen tussen het grind door kruipen?

welk ander levend voer wordt me aangeraden wat aan de grovere kant is zodat de andere vissen er zoveel mogelijk vanaf blijven.
 
Of je zet een kweek op met mini-japonicagarnalen, kweken als konijnen en zijn prima geschikt als voedergarnaal (niet verwarren met de grote japonicagarnaal want die nakweek daarvan moet in brakwater opgroeien)
 
Of je zet een kweek op met mini-japonicagarnalen, kweken als konijnen en zijn prima geschikt als voedergarnaal (niet verwarren met de grote japonicagarnaal want die nakweek daarvan moet in brakwater opgroeien)
Is inderdaad een optie, maar daar heb ik de ruimte niet voor.
 

Terug
Bovenaan