Voeding van hemigrammus pulcher


K

Katy707

Guest
Vanmiddag via hulp van dit forum, erachter gekomen hoe dit visje nu heette.

Nu heeft degene met waar ik die discussie mee had, een leuk groepje gekocht van deze visjes.

Maar ze willen niet eten.
Vlokvoer word wel redelijk gegeten, maar tabletjes die op de bodem vallen laten ze met rust.

Wat kan hij ze nog meer geven?

Gedroogde Tubifex, gedroogde Daphnia, gedroogde rode en/of witte muggenlarven?
Gewoon van die dingen die je in een potje kunt kopen zeg maar.
Hij wil liever niet diepvries of levend gaan geven.

Persoonlijk denk ik dat ze nog moeten wennen en ze morgen of overmorgen ook wel mee eten van de bodemtabletjes.

Wat is jullie mening?

Edit:

Hij is namelijk bang dat ze verhongeren omdat ze niet van de tabletjes willen eten, maar alleen maar van het vlokvoer.

Ik dacht misschien aan langzaam zinkend voer.....bestaat dat?
 
Ik denk dat je het hebt over die Hemigrammus ocellifer? Ik zeg in dat topic dat ze Hemigrammus ocellifer lijkt op de Hemigrammus pulcher maar dat de vissen van de foto Hemigrammus ocellifer zijn.

Verder ga ik mezelf niet herhalen dus lees hier eens. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ber=832115
 
Die tabletjes zijn ook meer geschikt voor bodembewoners. Je visjes pakken het liefst zakkend voer of wat aan de oppervlakte ligt, maar als ze ��nmaal gewent zijn pakken ze van alles.
Afwisselend voeren en niet te veel in ��n keer geven is het beste.

De H.ocellifer, werdt ook Lantaarndragertje of Lichtvisje genoemdt en zijn mooie visjes in een wat donkere bak. Dan zie je waaraan ze de naam te danken hebben.. :)
 
Dat heeft hij nu Ludger, en ik geloof dat dat wel goed gaat.


Bedankt allemaal :)
 
Diepvries of levend is wel het beste.
 
Botia zei:
Diepvries of levend is wel het beste.

Eensch.

Ik zou zeker 1x/week diepvries of levend voeren, standaard. Als deze vissen moeilijk droogvoer eten, dan vaker tot zelfs altijd als het echt moet.
 

Terug
Bovenaan