Voederautomaat voor Superfish Aqua 70 (liefst goedkoop)

  • Onderwerp starter Thomas Kruit
  • Startdatum

T

Thomas Kruit

Guest
Geachte Forumleden,

Ik ben op zoek naar een goed voederautomaat voor mijn Superfish Aqua 70. Wij gaan gedurende 2 weken op vakantie en ik wil graag er zeker van zijn dat mijn vissen voldoende voer krijgen toegediend. De vraag is dus welk Voederautomaat goed/betrouwbaar en niet te duur is. Daarnaast zou ik graag willen weten welk voer ik het best kan gebruiken in dit voederautomaat.

Met Vriendelijke Groet,

Thomas Kruit
 
Thomas, voor 2 weken zou je mits je geen onvolgroeide vissen meer hebt, kunnen overwegen helemaal niet te voeren gedurende 2 weken, dat kan nog net.

Hoeveel wil je uitgeven aan een voerautomaat?
 
Geachte NicoleE,

Niet voeren?, Kan dat?

Kosten: €20-40.

Groet,

Thomas Kruit.
 
Geachte NicoleE,

Niet voeren?, Kan dat?

Kosten: €20-40.

Groet,

Thomas Kruit.
Ja niet voeren dat kan, ik weet niet of ik het zelf zou doen hoor. Maar als vissen goed doorvoed zijn zou het geen probleem mogen zijn. Laat ik zeggen dat ik een voerautomaat een stuk diervriendelijker vind.

Zeg maar gewoon Nicole :)

De http://www.zooplus.de/esearch.htm#q=Grässlin staat goed bekend, is iets duurder en er komen nog verzendkosten bij vanuit de Duitse shop. In Nederland kost hij 60 euro! http://www.zooplus.nl/shop/vissen/t...MIy9jzw5Kz2wIV0UPTCh1irA3pEAQYAiABEgJdw_D_BwE

Ik heb zelf geen ervaring met voederautomaten. Hopelijk suggereren mensen nog een voederautomaat die qua prijs aantrekkelijker is. De prijs van de Eheim die @tuinkabouter noemde heb ik niet opgezocht.
 
Daar zie ik hem bij Amazon ook voor staan inderdaad.
 
Is er niemand die op het huis past?

Vissen niet voeren voor 2 weken kan, maar ligt er even aan welke vissen je hebt en of deze al volgroeit zijn ja of nee.
 
Is er niemand die op het huis past?
Ik denk dat een aquarium overvoeren erger is dan niet voeren.
Als ik al iemand anders laat voeren gaan er dagporties in een pillendoosje, zodat niet teveel gevoerd kan worden.
Vaak genoeg gelezen dat mensen na een vakantie problemen met de bak aantreffen.
 
Ik zat te kijken op Ali, en dan heb je een soort Eheim model voor 12 tot 15 euro. Die Eheim is wel dubbel zo duur, maar ik zou dan voor 15 euro niet het risico nemen.

Over voeren: Dat is wel echt heel erg afhankelijk van je inhoud. Als de TS exact omschrijft wat hij in zijn bak heeft en hoe hij nu voert, dan kunnen kenners denk ik wel een tip geven? Toch..?
Met een groepje Rasbora kom je wel weg, maar hoe zit dat met kogelvisjes....
 
Denk eerder dat je met een groep goed doorvoede chicliden makkelijker weg komt dan een groep nano vissen
 
Denk eerder dat je met een groep goed doorvoede chicliden makkelijker weg komt dan een groep nano vissen

Ik had het gevoel dat die wel overal klein voer konden vinden in de bak, en dat bv kogelvissen of andere grotere vissen niet genoeg voedsel zouden kunnen vinden.
Maar ik kan ernaast zitten.. ik ga er wel vanuit dat de vissen op andere manieren voeding vinden. Als het idee is dat ze niks krijgen en niks vinden... hmm. oke.
 
Is er niemand die om de paar dagen wat voer kan geven? Toen wij een week weg waren heb ik voor de buurvrouw wat voer in envelopjes gemaakt die ze zo in de bak kon gooien op de juiste dag.
 
https://www.aquariaveldhuis.nl/nl/grasslin-rondomatic-400-voederautomaat-aqv553.html

Deze gebruik ik op 2 aquaria. Heel betrouwbaar ding en je kunt de porties zelf precies afmeten. Wel ietsje duurder, maar is het meer dan waard. Voert bij mij al 2 jaar elke dag en doet het nog steeds prima.
2 weken niet voeren vind ik zelf wel erg zielig. Ik kan zelf ook 2 weken zonder eten overleven, maar daar word ik ook niet gelukkiger van ;)
Mooie prijs ook voor deze voederautomaat.
Alleen, als je je spullen op een bepaalde dag in huis wil hebben, weet ik niet of je op dit moment bij Veldhuis moet bestellen.
 
Naja ik vind 2 weken niet voeren ook randje, maar als in de tussentijd even iemand 1 a 2 keer langskomt om de post te ruimen en meteen even wat (vooraf klaargelegd) voer in de bak gooit zou dit m.i. ideaal zijn.
 
Mooie prijs ook voor deze voederautomaat.
Alleen, als je je spullen op een bepaalde dag in huis wil hebben, weet ik niet of je op dit moment bij Veldhuis moet bestellen.

Voervoorvis.nl heeft hem ook voor ongeveer dezelfde prijs. Die zijn wat beter qua bezorging :D
 

Terug
Bovenaan