Voeder Automaat (welke)


G

GewoonJoey

Guest
Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een voederautomaatje wat past in een Classica Aquarium eco met LED 60x30x35 cm.

Vaak ben ik om het weekend weg (langere afstandsrelatie).

Hiervoor wou ik een voederautomaatje kopen maar weet niet precies welke nou een beetje kwaliteit is en welke op mijn aquarium zou passen.

Ook ben ik in de zomervakantie 3 weken weg, ik kan dan iemand laten komen om de zoveel tijd maar voeren wou ik toch zelf doen.

Als iemand een goeie weet hoor ik dat graag.
 
Je kunt er ook weekendvoeder staafjes in doen.
Kun je uitrekenen voor hoeveel vissen en hoeveel dagen je weg bent.
Ik gebruik ook voederstaafjes als ik op vakantie ben.
Na 10 dagen gooit iemand de staafjes die ik heb klaar gelegd in de bak.
 
Mm, dat is natuurlijk ook een optie.
Mag ik vragen welke je gebruikt en waar je ze haalt?
Dan kan ik daar ook eens naar kijken.
 
En wie kijkt dan of alles goed gaat,met de bak?

Dan ook na 10 dagen?

Een weekeindje kunnen ze wel zonder.
gooi je gewoon iets meer erin,desnoods.
 
Ja de weekeinde zijn nog niet zon ramp.
Kan ze natuurlijk voor ik vertrek voeren (vrijdag avond) en nogmaals wanneer ik terug ben (zondag avond).

Maar voor de langere vakantie voer ik liever zelf. De enige aan wie ik dit over kan laten is zelf ook op vakantie dan.
Vandaar dat ik eigenlijk een voederautomaat zocht.
Het controleren kan ik zelf via de camera of dit kan iemand wel even doen voor me.
 
Ik heb zelf de Eheim Auto feeder , ben hier zeer tevreden over.
Je heb de Eheim auto feeder eventueel in een Twinfeeder versie waar je 2 soorten voer in kan doen.
 
Die heb ik ook gezien ja.
Kon alleen nergens vinden hoe deze gemonteerd zit.
Zou je me dat kunnen vertellen? Hij moet natuurlijk wel passen.
 
Voor die weekenden zou ik geen voerautomaat eraan hangen, gewoon vrijdag eten geven en zondag avond weer, lukt prima hoor, doe ik zelf ook zo en soms ben ik nog iets langer weg.

Voor meerdere weken weg is inderdaad een ander verhaal.
 
Als je eventueel een voergat heb, daar boven zetten, er hoef niks gemonteerd te worden :)

Je hebt alleen een schuifte op de voerkorf zitten, die moet te je even stellen voor de hoeveelheid die de automaat geeft.
 
Heb aan de achterkant van de kap een aantal uitsparingen voor mijn kabels.
Ook zit er een grote uitsparing, waar deze voor is zou ik echt niet weten.
Hier zou ik eventueel een deel van uit kunnen halen om heb vervolgens daar te maken.

Heb je toevallig een foto van je voederautomaat zoals jij hem hebt zitten?
 
Hij staat gewoon boven op me bak :)

746949_0_82_img_0801.jpg
 
Dat gaat hem bij mij niet worden..
Maar er zit geloof ik ook een clip bij om hem op de rand te schroeven toch?
Dit zou wel moeten lukken.
Maar hoe zit het met het vocht? Ik heb namelijk gehoord dat de voederautomaten nog wel eens vochtig willen word en dat dan het voer blijft plakken en klonterig word.

Heb ik naar deze gekeken:
http://www.huisdierexpress.nl/image/cac ... 00x500.jpg

Iemand die deze kent ?
 
Klopt er zit ook een clip bij om hem vast te schroeven aan je bak.

Het klopt inderdaad dat je voer eventueel kan gaan rotten, dit schijnt vooral voor te komen met vlokken. Ik heb zelf korrel voer en heb hier totaal geen problemen mee :)
 
Nja dat zal ik dan even uit moeten zoeken.
Ik kan altijd in de vakantie voor korrel voer gaan.

Zal volgende week wel eens even kijken ( ben dan toch bij de dierenspeciaalzaak voor een nieuw schooltje ) of ze toevallig ook iets van voederautomaatjes hebben.

Als er mensen nog goeie voederautomaten hebben die aan te raden zijn hoor ik het graag!
 
Even een vraagje over de voederautomaten.
Ik was van plan een test setje te bestellen en meteen een voederautomaatje.
Nu heb ik dus inmiddels een nieuwe bak voor de garnalen maar zou ik deze voor in de vakantie ook gewoon een voederautomaatje in zetten of gewoon voor vakantie voer gaan?
 
Ik zou voor een voeder automaat gaan, ik heb al aardig vaak gelezen dat dat vakantievoer het water aardig kan vervuilen.
 
Word mogelijk wat extra blad erin als voedsel.
Heb nog tijd zat om te bedenken.
Word in ieder geval geen voederautomaat want dat word een beetje te gek, 2 voederautomaatjes.
Die garnalen redden zich wel met wat extras denk ik voor 3 weken.
 
Als je iemand wekelijks een (of een half) voertabletje kan laten geven (dit is makkelijk te doseren, leg ze klaar, berg het potje op en ze kunnen nooit teveel geven) zouden de garnalen daar voldoende aan moeten hebben hoor. Die van mij krijgen ook maar 1 a 2 keer in de week wat korrels.
 
Vroeger deed ik het voeder in pillendoosjes zodat de persoon die de post kwam doen er enkel een vakje van het pillendoosje moest openen en erin kappen. Geen kans op overvoederen.

Toen we lang op reis gingen (6 weken) heb ik een steward rondo voederautomaat gekocht. Die verwarmd het voer een beetje zodat dit droog blijft.

Ik heb toen de temperatuur wat lager gezet, belichtingsduur korter en de automaat beperkt laten voederen. Dat ging prima.


De voederautomaat die aanhaald is een generieke. kan je voor weinig kopen op ebay:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... c&LH_BIN=1
 
ik ga binnenkort een week of 3 met vakantie en heb een Jewel auto feeder gekocht
het is klein simpel en makkelijk te bedienen en ook geschikt voor vlokken. ik heb er nu van alles in gedaan (vlokken wat kleiner gemaakt) en granulaatjes en wat andere klein voer erin gedaan en er een soort mix van gemaakt

deze automaat voeder is ook voorzien van een luchtinlaat zodat je er een slang op aan kunt sluiten van een lucht pompje om condens en samenplakken van het voor tegen te gaan, deze heb ik dan ook aangesloten. Deze geeft trouwens max 2x per dag voer voor max 30 dagen. Ik zal nu alles tot aan de vakantie (over 4 weekjes) in de gaten houden en kijken of het allemaal goed werkt
 
Ik heb ook een eheim voeder en die staat bij mij in de bak.
Ben er zeer tevreden over
 
Er is maar ��n type voederautomaat die echt betrouwbaar is en het is zo eentje:
FiFjlC5Z7LsSdzeVEz6m8VH91cWUoJwB.jpeg
 
Je hebt verschillende merken die zo'n type voederautomaat hebben.
De ene groter dan de andere. Maar allen zijn ze goed en betrouwbaar.
De foto is slechts een voorbeeld van het type. Daarom heb ik bewust geen merk mee gegeven.

Maar het is idd dat model en zowat het meest gebruikte ook volgens mij. :)
 
Als het is voor één weekend, kunnen ze wel makkelijk zonder.
1&2 dagen ervoor wat meer geven (niet overdrijven). ;)
 

Terug
Bovenaan