Voeder apparaat


Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
271
Leeftijd
38
Goedeavond

Ik zit een beetje na te denken over een voeder apparaat maar mijn voerluikje is best klein. AlS ik al die apparaten zie denk ik nieg dat het gaat passen. Het is een oudere aqualantis die ik heb...

Weet iemand een goede optie?
 
Ik heb een Juwel Easyfeed voor mijn oude Aquatlantis bak. Hij past niet helemaal op het luikje en ik kan hem niet vastklikken erop, maar ik ze hem er gewoon goed boven en dan valt al het voer alsnog gewoon door het luikje. Dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat niemand hem aanstoot, maar verder is het bij mij geen probleem.
 
De sera feed A komt met z'n eigen bevestigingsmateriaal en heeft een aansluiting voor een luchtpomp waardoor het voer minder snel gaat klonteren
 
de hoeveelheid voer die voerautomaten per keer geven varieerd vaak sterk...
voor aquaria op afstand gebruikte ik wel de rondomatic's van Grässlin. die zijn duur. maar geven betrouwbare porties en elke soort droogvoer kan erin.

waarom wil je eigenlijk een voerautomaat?
 
Voor als ik op vakabtie ga in de zomer. Dan zijn we bijna 2 weken weg
 
als je ze niet twee weken zonder voer wilt laten, kun je ook een paar porties voer klaarzetten en iemand vragen die een of twee ker per week te geven....
 
Ik heb een eheim 3518 en die geeft vrij constante porties, je kan het schuifje voor de zekerheid vast plakken met een plakbandje.
Schijnt dat die bij oudere modellen of oudere automaten lam kan worden en kan verschuiven.
 
Ik heb een eheim 3518 en die geeft vrij constante porties, je kan het schuifje voor de zekerheid vast plakken met een plakbandje.
Schijnt dat die bij oudere modellen of oudere automaten lam kan worden en kan verschuiven.
Dus eheim is niet altijd voor eeuwig goed? :D

Ik ben sws geen fan van een voederautomaat.
Maar hoorde dat die grasslin wel goed is
 
Nouja ik heb hem bijna 3 jaar in gebruik en heb nog niks gemerkt qua verloop.
Heeft een jaar lang 4 voedingen per dag gedaan en daarna 2 per dag en toen afgebouwd naar 1x per dag.
Kreng draait nogsteeds zonder enig probleem.
 
Nouja ik heb hem bijna 3 jaar in gebruik en heb nog niks gemerkt qua verloop.
Heeft een jaar lang 4 voedingen per dag gedaan en daarna 2 per dag en toen afgebouwd naar 1x per dag.
Kreng draait nogsteeds zonder enig probleem.
Inprincipe is het niet een intensief verbuik apparaat. 4x per dag een rondje draaien :) maar wel netjes nA 4 jaar.
 
Voor als ik op vakabtie ga in de zomer. Dan zijn we bijna 2 weken weg
Ga je ondanks de maatregelen op vakantie? Of is het inmiddels afgekondigd dat vakanties gewoon weer kunnen doorgaan? :DD
 
Het is pas in juli.
Het park waar wijbheen gaan is inpreziepe gewoon open ook nu. Alleen de faciliteiten zoals zwembad enz enz niet.
 
Dus eheim is niet altijd voor eeuwig goed? :D

Ik ben sws geen fan van een voederautomaat.
Maar hoorde dat die grasslin wel goed is
Die is vooral goed voor tabletjes enzo.
hij zal ook nooit teveel doseren, eerder zal er een bakje niet vallen.
Met granulaat en een hoger temp aquarium heb ik geen goede ervaring, dat gaat direct klonteren.
Zorg ook dat je hem enkele dagen op voorhand aanzet, hij kan nog eens lastig zijn om goed opgestart te krijgen. Hij werkt met een veersysteem dat wel eens kuren heeft bij het starten. Maar eens hij loopt, dan blijft ie gaan (ook omdat ie op netstroom staat)
Doseringen moeten wel min 3u uit elkaar zitten.
Ik gebruikte die voor m'n schuwe L nummers eten te geven in het midden van de nacht
 

Terug
Bovenaan