Vlinderken haar rusthuisbakje met guppys


V

Vlinderken

Guest
Hallo iedereen,

Ik kreeg het aanbod om op mijn werk op de afdeling een klein aquarium van op de zolder nieuw leven in te blazen.
Het oude aquarium is ook oud en heeft een lichtkap met nog een gloeilamp.
Ik heb budget vrij gekregen voor nieuwe filterpomp en nieuwe thermostaat en vissen.
De rest heb ik van thuis meegebracht, filterwatten voor de opstart, planten. Steentjes waren er al bij.

Dit is het resultaat
20180619_145627.jpg
 
Ik vind het wel een heel klein filtertje om eerlijk te zijn welke waarschijnlijk zo vervuild zal zijn. Ik zou voor wat snelgroeiers gaan. Niet duur, goed voor de bak en ook de vissen zullen dit erg gaan waarderen. tevens niet de meeste ingewikkelde plant. In de mandjes lijkt javamos? te zitten? Niet echt een plant, maar dus een mos. Wel gaaf dat je dit aan wilt gaan op je werk!
 
Ik zou voor wat snelgroeiers gaan. Niet duur, goed voor de bak en ook de vissen zullen dit erg gaan waarderen. tevens niet de meeste ingewikkelde plant. In de mandjes lijkt javamos? te zitten? Niet echt een plant, maar dus een mos. Wel gaaf dat je dit aan wilt gaan op je werk!

Er zijn snelgroeiende planten al aan gebracht, snoeioverschot van mijn eigen bakje. Hoe goedkoper hoe beter hier. Dan kan het minibudget dienen voor echte kosten.
De filter is geschikt voor 60liter en dat is hij zeker niet eerder 40l.
Dank je voor compliment. de mensen mogen daar ook iets hebben. Al de rest is voor de grote gang en daar is zo weinig
 
Ik wil niet vervelend zijn maar Guppen in een 40 liter is eigenlijk te klein. Dat is bruto en netto zal je rond de 25 liter zitten.
 
Hoe goedkoper hoe beter hier. Dan kan het minibudget dienen voor echte kosten.
De filter is geschikt voor 60liter en dat is hij zeker niet eerder 40l.

Het filter is het kloppende hart van je aquarium om het zo ff uit te drukken dus een enorm belangrijk onderdeel.
Misschien geeft het filter wel voldoende circulatie maar de hoeveelheid filtermateriaal is echt minimaal en gaat zo de bak niet in balans houden.
Verwarming is waarschijnlijk niet eens nodig.
 
Leuk bakje. Ik wil je wel een tip meegeven.
Haal de planten uit de potjes en haal het steenwol er ook af. Het steenwol is slecht voor vissen. De plantjes groeien het beste als je ze gewoon in het grind doet.
 
Mooi initiatief van je dat je dat op jou neemt en op je werk zorgt dat jullie ook kunnen genieten van iets wondermooi.Succes vlinder.
 
Haal de planten uit de potjes en haal het steenwol er ook af. Het steenwol is slecht voor vissen. De plantjes groeien het beste als je ze gewoon in het grind doet.

Er zit geen steenwol rond, het zijn enkel potjes met een terracottaschijfje en dan ook enkel om de javamos op zijn plaats te houden.
 

Terug
Bovenaan