Visstand voor een Juwel rio 180


robdegekste

Well-known member
Lid geworden
22 oktober 2008
Berichten
591
Voor mijn zoontje zijn verjaardag ga ik een aquarium kopen. Het wordt een rio 180. Nu denk ik aan het volgende visbestand :

10 a 15 - mooie corydoras soort
School - Karinaal tetra of rode kop zalm
2 x - L213 of L34
1 soort garnalen

Dit lijkt mij een mooie samenstelling. Niet te veel soorten, daar de school iets groter gemaakt. De corydoras wordt de hoofdvis. Misschien nog iets voor de bovenlaag?
 
Voor mijn zoontje zijn verjaardag ga ik een aquarium kopen. Het wordt een rio 180. Nu denk ik aan het volgende visbestand :

10 a 15 - mooie corydoras soort
School - Karinaal tetra of rode kop zalm
2 x - L213 of L34
1 soort garnalen

Dit lijkt mij een mooie samenstelling. Niet te veel soorten, daar de school iets groter gemaakt. De corydoras wordt de hoofdvis. Misschien nog iets voor de bovenlaag?
Ja zalmen en garnalen zijn meestal geen gelukkig huwelijk, ik had hier de kardinaal tetra als bij vis en die scheurden collectief levende garnalen in hapklare brokken
 
Ja zalmen en garnalen zijn meestal geen gelukkig huwelijk, ik had hier de kardinaal tetra als bij vis en die scheurden collectief levende garnalen in hapklare brokken
Oef dat is natuurlijk niet best. Andere tip voor een kleurrijke school?
 
Oef dat is natuurlijk niet best. Andere tip voor een kleurrijke school?
Tja eigenlijk hebben alle vissen garnaal op het menu zelfs de rasborassoorten, denk eerder dat je dan beter naar een waaierhandgarnaal kan kijken is wel een groepsdier dus minimaal 6 stuks houden, en een leuke stroming in de bak hebben ze wel nodig
 
Smaken verschillen natuurlijk.
En sommige mooie exemplaren verstoppen graag maar met slim inrichten kan je de wel zien.
Kijk eens naar de Snowball of Golden Nugget.
Ik heb ze beide en ik vind ze mooi en bij mij zijn ze dagelijks zichtbaar.
 
IMG_20200826_204048.jpg

Dit is mijn L333 blijft klein zo'n 12 cm
 
Of je neemt een nano bakje van 30 liter erbij puur en alleen voor de garnalen. Dan hoef je niet bang te zijn met de vis keuze
 

Terug
Bovenaan