vissenbestand


P

paris

Guest
Hallo

Ik vroeg mij af wat deze vissen waard zijn:
2 maanvissen
2 albino sumatras
2 blauwe sumatras
5 kegelvlek
2 dwerg diamant gouramis
Enkel guppy's
2 algeneters( denk tijger ken de naam niet )
2 appelslakken

Bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groeten

Paris Van Paesschen
 
ligt aan het formaat en de kleurvariant en vooral de soort.
misschien is het handiger om wat foto's te plaatsen.
dan komen er vast behulpzame reacties!
 
Dwerg Diamantgoerami's? Bestaan die eigenlijk wel :)

(Sumatranen samen bij Maanvis en Goerami in dezelfde bak plaatsen gaat niet)

Algeneters ligt eraan welke soort het is, sommige L nummers kunnen wel meer dan 10 euro zijn, maar als het een Ancistrus sf chirrosus is dan zijn ze ong. 4,95 euro per stuk in de winkel.

Albino Sumatranen kosten bij ons 4,95 en Diamantgoerami (ook wel Mozaikgoerami genoemd) 5,95 in de winkel, als ze groter zijn worden ze wel wat minder waard omdat niemand dan weet hoe oud ze precies zijn (behalve de eerste eigenaar) om een voorbeeld te noemen.

Maar ik heb ervaren dat een vis zoveel waard is wat de liefhebber ervoor geeft.
 
Jorinde zei:
(Sumatranen samen bij Maanvis en Goerami in dezelfde bak plaatsen gaat niet)
Waarom niet? Omdat ze zouden gaan bijten?
Dat is eerder een gevolg van verkeerd houden (te kleine groep) dan deze visjes aan te rekenen. Gehouden in een fatsoenlijke groep hoeft er niks mis te gaan.

~ Ivo
 
Jorinde zei:
Albino Sumatranen kosten bij ons 4,95 en Diamantgoerami (ook wel Mozaikgoerami genoemd) 5,95 in de winkel, als ze groter zijn worden ze wel wat minder waard omdat niemand dan weet hoe oud ze precies zijn (behalve de eerste eigenaar) om een voorbeeld te noemen.
In de winkel zie je ook geregeld de Diamantgoeramie XXL (voormalige kweekdieren). Deze zijn vaak al een jaar of 3/4 en kosten een euro of 15 vanwege de maat.
 

Terug
Bovenaan