Vissen verdwenen na 3 dagen verduisteren


Vindt ik wat cryptisch Bertus, op deze wijze bedoel ik.
 
Vin ik ook. Alleen zoek ik naar oplossingen, en de ander ondermijnt het.

Zonder ook wat uit te zoeken. Jij trouwens ook niet,he.

Google staat vol oplossingen. Je moet wel even kijken.
 
Euh, niet om lastig te doen maar dat durf ik ook betwijfelen. Waarom voegen veel mensen dan fosfaat toe en mikken ze zelfs op 1mg/l of meer?
Je krijgt eerder algen door een verkeerde balans tussen nitraten en fosfaten maar je hebt dus niet standaard algen en groeiproblemen door een fosfaat van 1mg/l.

Hier ben ik het mee eens en alle EI gebruikers mikken er al 2mg/L in dus. Maar ik ben ook bang dat de oorzaak van de verdwenen vissen niet meer te achterhalen is:sorry:
 
Vin ik ook. Alleen zoek ik naar oplossingen, en de ander ondermijnt het.

Zonder ook wat uit te zoeken. Jij trouwens ook niet,he.

Google staat vol oplossingen. Je moet wel even kijken.

Toch knap Bertus dat je zonder in je glazen bol te kijken dat over mij kunt beweren! Je kent me helemaal niet en als ik 1 ding heb geleerd in het leven is om iedereen in zijn waarde te laten. Jij blijkbaar dus niet.

Maar ik wil je danken voor het meedenken. Wat betreft het schoonmaken, kan je vertellen dat ik gewoon alle blauwalg die ik handmatig kon verwijderen ook verwijderd hebt. En nee, ik heb niet de bodem omgeploegd. Voor het filter geld hetzelfde, inlaatsponzen uitgespoeld en nieuwe filterwatten in bovenste korf. Niets meer en minder. Osmose snap ik niet zo goed waar je daar mee naar toe wilt.
 
Toch knap Bertus dat je zonder in je glazen bol te kijken dat over mij kunt beweren! Je kent me helemaal niet en als ik 1 ding heb geleerd in het leven is om iedereen in

Maar ik wil je danken voor het meedenken. Wat betreft het schoonmaken, kan je vertellen dat ik gewoon alle blauwalg die ik handmatig kon verwijderen ook verwijderd hebt. En nee, ik heb niet de bodem omgeploegd. Voor het filter geld. Niets meer en minder. Osmose snap ik niet zo goed waar je daar mee naar toe wilt.


Nee, ik ken je niet. En ik heb ook geen glazen bol.
En hoezo laat ik je niet in je waarde???

Ik heb 10 bakken staan, en blauw alg ?? wat is dat?

Jij kent mij ook helemaal niet. at ik voorop stellen. WAT doe ik hier nog.
Dat blauwalg heeft een oorzaak, en dat is stroming.
Voor het filter geld hetzelfde, inlaatsponzen uitgespoeld en nieuwe filterwatten in bovenste korf.... Dus, meeste Bacterie weggegooid.

Heb zelf ook die fouten gemaakt in de 17 jaar. Ineens een krijtwitte bak. Water aftappen door het filter. Bacterie weg.
Daar probeer je een ander mee te helpen.

Wat die osmose betreft. Dat zeg jij zelf. Dat je met osmose aan vult.

IK heb een Makreel gekocht. Hebben we hem samen opgegeten, en de GRAAT in osmose gedaan.
Kijken wat er gebeurt.

Verder hou ik het voor gezien ,hier.
 
Beste Bertus, je zult ongetwijfeld een aantal rake punten benoemen en gelijk hebben op veel vlakken maar Ik denk dat mijn niveau te laag is want ik kan je denk en schrijfwijze niet volgen.

Komt bij, maar dat zal ik dan ook wel weer helemaal verkeerd hebben dat ik begrepen heb dat als je een blauwalg "spot" hebt dit kan komen door slechte stroming maar als het door je hele bak heen zit er iets anders aan de hand is. Te veel voeren, tekort nitraat in het water, een slecht werkend filter, slechte plantengroei of veel rottend materiaal in het water zoals plantenresten en uitwerpselen.

De test die jij benoemt met graten en osmose word op dit moment uitgevoerd, kom hier later wel op terug.
 
Beste Bertus, je zult ongetwijfeld een aantal rake punten benoemen en gelijk hebben op veel vlakken maar Ik denk dat mijn niveau te laag is want ik kan je denk en schrijfwijze niet volgen.

Komt bij, maar dat zal ik dan ook wel weer helemaal verkeerd hebben dat ik begrepen heb dat als je een blauwalg "spot" hebt dit kan komen door slechte stroming maar als het door je hele bak heen zit er iets anders aan de hand is. Te veel voeren, tekort nitraat in het water, een slecht werkend filter, slechte plantengroei of veel rottend materiaal in het water zoals plantenresten en uitwerpselen.

De test die jij benoemt met graten en osmose word op dit moment uitgevoerd, kom hier later wel op terug.
Die ligt al te weken ,hier.
Als jij niet begrijpt wat ik zeg???? ???? WElk filter heb je. ???? Is die groot genoeg voor de bak.?



Als jij niet snap wat ik zeg. is gewoon te weinig ervaring. over 15 jaar zeg jij hetzelfde tegen een ander.
 
Dat zijn reclamefilmpjes Bertus!

En dan nog wat, ik zal nooit zo reageren en over iemand oordelen die ik niet ken. En ik weet uit ervaring (vergeef mij de woordspeling) hoe belangrijk ervaring is in het leven bij wat je dan ook doet. Zullen we het hier bij laten wat deze discussie betreft?
 
Dat zijn reclamefilmpjes Bertus!

Nee, dat zijn geen reclame filmpjes. Die laten je wat zien. Maar goed. Zie maar wat je doet.

Voor mj is het hier afgelopen.
 
Heb je mischien een kat.
Of mischien iemand die je vissen er uit gehaald heeft.
 

Terug
Bovenaan