vissen kweken


Lid geworden
3 april 2022
Berichten
8
Leeftijd
15
Hoi
Ik heb 3 maanden geleden 7 guppen en 3 chinese danio's gekocht.
En ik vroeg me af hoe ik guppen en chinese danio's kan kweken in een kleine bak.
Wat is de beste temperatuur? ik heb hem nu op 18 graden.
Kennen jullie vissen die op de bodem leven en de bodem verschonen en tegen 18 graden kan.

Gr Li An
 
Corydorasvissen kunnen bij deze temperatuur wel de rommel van de bodem pakken.
Heb je er geen verwarming in?
Welkom op dit forum.
Daar kun je heel veel uit lezen.
 
18 graden is wat aan de koele kant voor gupjes en perfect voor de danio's.
Maar ik houd mijn guppen ook op kamertemperatuur, dus tussen 18 & 19°, en daar doen ze het prima op.

Die jonkies hoef je je geen zorgen over te maken.
Die komen echt wel.
Over de verzorging van beide soorten is veel te vinden.
Op dit forum maar zeker ook via vriendje Google.

Daar kun je met een beetje slimme zoekterm intikken ook "bodembewoners voor onverwarmde aquaria" vinden.
(Probeer maar eens met wat tussen " " staat.
 
Corydorassen zijn hele leuke visjes voor op de bodem. Alleen is jou wat te koud. Ze hebben namelijk 22-27 graden nodig. Ook hebben deze wel een aquarium van minimaal 60cm lang nodig en grotere soorten 80cm. Ze hebben ook zand nodig ivm de baarddraden.

18 graden vind ik wel een beetje koud voor guppies, ik hou ze zelf op 23 graden. Kweken met guppies zou vanzelf moeten gaan. Daar krijg je eerder te veel dan te weinig van.
 
Hoi Guppenman en Edwin,
Dankje voor jullie adviesen.
Ik heb geen verwarming behalve als ik op vakantie ben.
Zal een vuurgarnaal ook in me aquarium passen?

Gr
 
Hoi Coryplaty,
Ik heb ongeveer 3 maanden guppen en ze hebben nog steeds geen jonkies. hoe komt dat?
Hoeveel vissen zou je in totaal in een 30l aquarium kunnen doen?

Gr
 
3 maanden heb je wel vrouwtjes? of waren ze nog niet volwassen toen je ze kreeg?
18 graden groeien ze overigens wel langzaam.
ze kunnen er aan wennen maar de eerste generatie uit de winkel is opgekweekt bij 27 graden of iets dergelijks die moeten zeker schakelen en dan kan het best even duren voordat er jonkies komen
 
0, en al helemaal geen guppen, dat zijn ware adhd'ers die echt de ruimte nodig hebben, die gaan zich enorm zielig vinden in 30 liter
Ben ik met je eens. Vissen horen niet in 30 liter.

Hoi Coryplaty,
Ik heb ongeveer 3 maanden guppen en ze hebben nog steeds geen jonkies. hoe komt dat?
Hoeveel vissen zou je in totaal in een 30l aquarium kunnen doen?

Gr
Weet je zeker dat je mannen en vrouwen hebt? Het zou kunnen dat je jonkies opgegeten worden, maar meestal overleeft er wel ten minste 1 en zie je ze wel zwemmen. Jonkies zijn erg klein, dus misschien zie je ze over het hoofd.
Het kan ook zijn van bart125 zegt, dat je guppys nog niet oud genoeg zijn/waren.

Als bodembewoners moet je nu echt geen corydoras nemen. Daarvoor is het veel te klein en koud. Ook voor vuurgarnalen is het te koud.
 
Corydorassen zijn hele leuke visjes voor op de bodem. Alleen is jou wat te koud. Ze hebben namelijk 22-27 graden nodig. Ook hebben deze wel een aquarium van minimaal 60cm lang nodig en grotere soorten 80cm. Ze hebben ook zand nodig ivm de baarddraden.

18 graden vind ik wel een beetje koud voor guppies, ik hou ze zelf op 23 graden. Kweken met guppies zou vanzelf moeten gaan. Daar krijg je eerder te veel dan te weinig van.
Corydoras aeneus, paleatus en nog wat andere soorten kunnen prima op temperaturen van 16-20 graden. En zelfs tijdelijk nog wat kouder (tot 12 graden).

Voor derest is je informatie perfect.😉
 
Hoi Coryplaty,
Ik heb ongeveer 3 maanden guppen en ze hebben nog steeds geen jonkies. hoe komt dat?
Hoeveel vissen zou je in totaal in een 30l aquarium kunnen doen?

Gr
Geen enkele vis.

Maar een bosje tulpen kan perfect in deze vaas.😉
 
Ik heb vouwtjes en mannetjes guppen
 
Hoi,
Ik heb genoeg guppen dus daar ligt het niet aan.
Weten jullie vissen die tegen 18 graden kan en kleiner is dan 10cm?

GR
 
3 maanden heb je wel vrouwtjes? of waren ze nog niet volwassen toen je ze kreeg?
18 graden groeien ze overigens wel langzaam.
ze kunnen er aan wennen maar de eerste generatie uit de winkel is opgekweekt bij 27 graden of iets dergelijks die moeten zeker schakelen en dan kan het best even duren voordat er jonkies komen
Hoi Bart,
Ik doe alleen een temperatuur ding als ik weg ga.
Want het is duur om het verwarmen.

Gr
 
Je hebt die guppen al.
ze zitten al een tijdje op die temperatuur en leven gewoon nog dus je doet ook niet alles fout.
(sommige mensen hier die waarschijnlijk zelf ook ooit met een bakje van 30l of vissenkom zijn begonnen slaan een beetje door af en toe)

Ik zou het gewoon nog een tijdje aankijken.
Worden de vrouwtjes ook nog niet dikker?
Niet alle guppen krijgen 40 jonkies soms zijn het er ook maar een paar of ze worden gelijk opgegeten.
 
Hoi Bart,
Ik heb een vrouwtjes gup die dik is en de andere zijn nog dun of iets te jong.

Gr
 

Terug
Bovenaan