Vissen in aquarium


B

BlubVis

Guest
Hallo Aquanisten,
Welke vissen kunnen er in mijn 60 liter bak? Heb een Home 60 van Superfish.
Er zitten nu een stuk of 10 Neon Tetra's erin maar wil er nog wat visjes bij, Heb net mijn 10 Cichliden naar de dierenwinkel gedaan & Indische slangenvisje dus heb er nog maar 10 Neon's in zitten, Graag idee�n voor welke vissen erbij kunnen zal zo foto's erbij plaatsen van mijn aquarium
 
Wat een hulp.,. Wordt eerder geluld als geholpen. :mad:
 
Geluld ??? Geduld zal je bedoelen, want dat heb jij volgens mij erg weinig

Op deze manier zijn mensen niet erg genegen om te helpen ben ik bang
 
In zo'n fel verlichte bak is het niet verantwoord om neon's te houden..
Misschien moet je je eerst even inlezen in de visjes die je hebt?
 
Hoi Blub.

Rustig aan, velen komen net thuis uit hun werk en kijken waarschijnlijk eerder bij hun vissen dan op het forum.
Zelf (maar ik ben zo'n beginner dat mijn bak nog zonder vis aan het indraaien is) zou ik waarschijnlijk gaan voor Corydoras, om de bodem wat te bevolken, en omdat het leuke visjes zijn
 
kellemes zei:
In zo'n fel verlichte bak is het niet verantwoord om neon's te houden..
Misschien moet je je eerst even inlezen in de visjes die je hebt?
Beetje overdreven...

Zo'n Superfish Home heeft een behoorlijk ingetogen LED-verlichting en bovendien kan eenieder zien dat die foto's sterk overbelicht zijn.
Kijk je naar de niet overbelichte stukken foto dan zie je dat het reuze meevalt met de felheid van de verlichting en dat de neons gewoon keurig op kleur zijn.
 
AquaVISie zei:
Geluld ??? Geduld zal je bedoelen, want dat heb jij volgens mij erg weinig

Op deze manier zijn mensen niet erg genegen om te helpen ben ik bang

+1
 
De bak is inderdaad fel belicht, wat drijfplantjes kunnen helpen om het licht wat te dempen. Met de bodem die je hebt, zou ik geen Corydoras nemen. Ik weet niet of hij scherp is, maar Corydoras vertonen echt leuker gedrag op zand.
Ik weet niet of je een dekruit op het aquarium hebt liggen? Als de bovenkant namelijk niet open is, zou je ook nog kunnen denken aan een koppeltje honinggoerami's of een groepje Epiplatys annulatus (dan zijn drijfplanten wel echt noodzakelijk).
 
Ben inderdaad zeer ongeduldig want wil zo snel mogelijk verder met mijn Aquarium maar zal volgende keer vriendelijker zijn :sorry:
 
Fel belicht valt mee heb er zo'n dempsysteem op en heb hem meestal op zijn felst staan want er staan 2 plaatjes op; 1 zon & 1 maantje de zon geeft wit licht en heeft 4 standen en het maantje is blauw licht en heeft 2 standen, zet ze meestal alle 2 op het felst dus het zonnetje op zijn hoogste stand en het maantje ook, maar bouw het rond de avond meestal af naar nog maar 1 stipje bij het maantje ( nachtstand )
 
De bovenkant zit dicht met 2 verschillende plastic platen
 
Vind zelf Oranje Dwergkreeftjes of Vuurgarnaaltjes ook wel leuk voor op de bodem maar weet niet of dat in mijn bak kan?
 
Zou ik eerder garnalen nemen en geen kreeftjes ivm de vissen.
 
Vuurgarnaaltjes kunnen altijd wel en zijn zeker ook een leuke, levendige toevoeging :thumbs:
 
En als ik nou zandgrond koop maar het dan op 'speciale' plekken doe dus bijvoorbeeld onder de grote steen & er net buiten want heb zelf ook nog planten erin staan en volgens mij hebben die voedingsbodem nodig?
 
Planten hebben niet perse een voedingsbodem nodig hoor. Ik heb hier zand door de hele bak liggen en met een kleibolletje bij de wortels van de moerasplanten doen de planten het hier prima.
Als je Corydoras wil, is het de bedoeling dat ze in het zand kunnen grondelen en er lekker in kunnen duiken. Het heeft dan natuurlijk weinig zin om het zand alleen onder stenen te leggen.
 
Planten in staan? Zou er eerst nog een paar bosjes zuurstofplanten inzetten.

Die zorgen voor je water, en de vissen een schuilplek.
 
Vond dat hij zelf al redelijk vol stond met planten want heb bijna geen plek meer voor planten..,
 
Ah zo, dat zou in principe kunnen. Ben alleen bang dat het heel snel met het grind gaat mengen. Dan ligt alles door elkaar en vind ik persoonlijk niet zo mooi. Maar dat is natuurlijk eigen keus.
 
Hoeveel van de Epiplatys annulatus kan ik dan houden en hoeveel Vuurgarnaaltjes want wil dan bijvoorbeeld:
Heb al:+/- 10 Neon Tetra's
Maar wilde dan nog:
8 vuurgarnaaltjes
10 Epiplatys annulatus
Of word de bak dan overbevolkt?
Ik ga sowieso vandaag kijken voor Drijfplanten & 1 bosje zuurstofplanten
 
Of 4 honinggoerami's en dan die 10 neon's van mij en dan zo laten (wel met drijfplanten & zuurstofplanten dan), Laat even weten wat jullie leuker lijkt/slimmer
 
Ik heb ongeveer de zelfde maat bak als jou. Met ringbandjes zou ik het volgende doen:
6 Epiplatys annulatus (heb zelf 3 man, 3 vrouw)
10 neons (heb je al)
Vuurgarnaaltjes (minstens beginnen met een stuk of 10-15)

In plaats van de Epiplatys zou je dan een koppeltje honinggoerami's kunnen nemen (2 vissen dus). In beide gevallen heb je geen overbevolkte bak.

Persoonlijk ben ik echt fan van de annulatus. Hebben een leuk gedrag en je kunt de mannetjes tegen elkaar zien pronken.
 
Vrijwel al je planten blijven vrij laag. Wat hogere planten zijn aan te raden.
 
En als ik nou 3 Honinggoerami's doe ( 2 vrouw 1 man ) en dan 8 Ringband Snoekjes & Heb dan van mezelf al 10 Neon's? Of kunnen de Honinggoerami's & Ringbandjes niet samen?
 
Ik ga vandaag 2 bosjes Waterpest halen & 2 potjes drijfplantjes
 
Honinggoerami's en ringbandsnoekjes hebben in principe allebei een territorium in de bovenste laag. Ben bang dat de goerami dan vervelend gaat doen tegen de kleinere snoekjes. Ik zou ze dus niet samen houden en een keuze maken.
 
Ik heb de Chuna ook en die zitten soms helemaal bovenin maar in de regel iets lager dan Ringbandsnoekjes. Maar goed dat is mijn ervaring maar hoor.
 
En 10 Ringband Snoekjes & 8 black Molly's? Gaat dat samen of niet?
 
Blakmollys moeten warm hard water, terwijl ringbandsnoekjes subtropisch zijn, dus niet de beste combinatie.
 
En Molly's willen groter.

Vergeet niet dat een 60cm bakje heel veel beperkingen oplegt wat betreft viskeuze. 95% van alle vissoorten in de handel wensen een grotere bak.
 
En acht mollys, tien snoeimes en tien brons lijkt mij en beetje te veel voor een 60cm bak
 
Niels B zei:
En acht mollys, tien snoeimes en tien brons lijkt mij en beetje te veel voor een 60cm bak

Tien snoeimessen is sowieso niet zo fijn in je aquarium :D
 
Heb 2 bosjes zuurstof planten gehaald en erin gezet, en ook het kroos zit erin (hadden maar 1 normaal potje andere potjes waren beschimmeld), Vissen haal ik volgende week/over 2 weken denk ik want ik twijfel er nog heel erg over welke vissen ik zal nemen..
Foto's van mijn Aquarium:
(niet al te scherp want zijn met mijn Iphone 5C gemaakt)


628222blubvis_0_82_aqua1.jpg

883987blubvis_0_82_aqua2.jpg

616318blubvis_0_82_aqua3.jpg

988544blubvis_0_82_aqua4.jpg
 

Terug
Bovenaan