vissen gaan dood in korte tijd


4

4444

Guest
hallo, ik hoop dat iemand kan helpen ik ben een beginner op dit forum en met mijn aquarium. mijn vissen sterven uit het niets zie geen slome vissen die in een hoekje gaan zitten ze zijn gewoon ineens dood zonder dat ze ander gedrag vertonen, mijn bak is vrij nieuw maar heb geen nitriet meer. ik heb nog over; 3 ballon mollys 1 blackmolly en 2 baby black mollys 7 platys en 10 guppen waaronder kleine en grotere heb een juwel bak van 80. mijm vissen sterven dusnuit het niets ofja eigenlijk alleen een paar guppen en de ballon mollys. Heb pas een nieuwe ballon molly en schuurt wel maar verder geen rare symptonen. wat doe ik fout?
 
Kun je je waterwaarden misschien ook posten??
Met zoveel sterfte moet er ergens iets misgaan.
Je hebt veel levendbarenden zie ik.
 
ja alleen maar levendbarende mijn testen zijn op maar afgelopen week was alles goed heb wel een flinke nitriet oorlog gehadaar die is nu zo goed als verdwenen die heb ik wel getest
 
4444 zei:
ja alleen maar levendbarende mijn testen zijn op maar afgelopen week was alles goed heb wel een flinke nitriet oorlog gehadaar die is nu zo goed als verdwenen die heb ik wel getest

Als je getest hebt kan je natuurlijk ook de uitslag van die test even neerzetten, zeggen dat alles goed is , is natuurlijk wel erg makkelijk

PS

Hoe lang staat je bak al en wanneer heb je er vissen in gedaan
 
heb die test niet meer, maar ben ook geadviseerd dat ik bij deze vissen niet veel aan het water moest doen alleen nitriet was belangrijk. heb hem nu 6 weken vrij snel de vis erin gedaan tegen beter weten in dat helaas wel maar nu het nitriet volledig weg is gaan ze sterven. ze paren wel goed heb al over de 100 babys zowel platys guppys als ballon mollys en ja ik heb een adres waar ik ze heen kan brengen haha, de kleine zitten in ander aquarium draait goed. ben ik te eiegenwijs geweest door ze er te snel in te doen wat ze overigens wel hebben overleefd of is er een ziekte er was namelijk 1 gup die ik zwanger kocht nieuw dacht dat ze ging bevallenn kwam alleen een bloedachtife supstantie uit en toen ze dun was bleek ze kromme rug te hebben en werden de schubben wat ruwer en werden de ogen helemaal wazig wit. heb haar er wel uit gehaald zal zij ze besmet hebben?
 
filter niet verschoont dat mag toch niet te vaak? water in het begin om de dag voor nitriet nu 1 x in 1.5 week
 
4444 zei:
heb die test niet meer, maar ben ook geadviseerd dat ik bij deze vissen niet veel aan het water moest doen.
Alleen nitriet was belangrijk.
Heb hem nu 6 weken ,vrij snel de vis erin gedaan ,tegen beter weten in .
dat helaas wel, maar nu het nitriet volledig weg is gaan ze sterven.
ze paren wel goed heb al over de 100 babys ,zowel platys guppys als ballon mollys en ja ik heb een adres waar ik ze heen kan brengen.
haha, de kleine zitten in ander aquarium draait goed.
ben ik te eiegenwijs geweest door ze er te snel in te doen, wat ze overigens wel hebben overleefd of is er een ziekte ,
er was namelijk 1 gup die ik zwanger kocht, nieuw dacht dat ze ging bevallenn, kwam alleen een bloedachtife supstantie uit en toen ze dun was bleek ze kromme rug te hebben en werden de schubben wat ruwer en werden de ogen helemaal wazig wit. heb haar er wel uit gehaald zal zij ze besmet hebben?

Die had dus water zucht.
En met al die vissen erin doen,haalde je de nitriet waarde weer op.

De bacterie kon op dat moment het niet meer bijbenen.
Wat EERST goed was.

Had je het rustiger aangedaan,had het ook goed gegaan.

Blijfnu wel verversen,om nitriet weg te werken.

Welk filter?
Nee,maar wel spons uitknijpen in halve emmer AQUAWATER.
onderdompelen,en uitknijpen,meer niet.
 
hoe vaak moet ik de spons uitknuipen in aquarium water? ps
ik ben nu aan het opserveren en toch wel veel vissen doe 'schuren' ze schieten dan in een korte beweging langs een plant of steen af. ik neem aan dat schuren is en moet ik dan wat ondernemen?
 
Kan bv komen door te hoge nitriet of ammoniak, of door huidparasieten (bv stip). als je de water waardes niet kan meten, zorgen dat je dat wel kan en voor nu 30% water verversen, blijven ze schuren dan morgen weer herhalen.
 
ze hebben geen witte stippen en zijn goed van kleu
zijn er verder nog duidelijke kenmerken van eventuele ziekte
.ze hebben ook geen rode of openstaamde kieuwen
 
Dat schuren komt van nitriet. Nitriet zie je niet.
Daarom ,meten is weten, EN daarom water verversen,om te verdunnen.
Kan ook ammniak zijn,van de pies.
Dus ook daarom verversen.
 
heb gister nog water ververst en heb ook een nitriet test (druppel test) geen nitriet..
 
mischien zyn ze wel depri ik heb zelf een klein kasteeltje vinden ze leuk gaan ze altyd door heen zwemme
 
Vissen zijn niet Depri.
En een kasteeltje interresseert ze niet.
Wel veel groen,om s,nacht ,s in te schuilen.
 
Tja,dat zou met vaak verversen ,wel minder worden,zoals alles wat er in zit.
Moet ze WEL verversen.
 
ik ververs ook veel maar ze schuren nu bijna allemaal ben bang dat ik van de week 2 zieke guppen heb gekocht ze zien er nogal ruw uit net of ze pluizig zijn.. fluweel achtig kan het niet uitleggen. moet ik deze appart zetten? 1 vrouwtje is gister bevallen
 

Terug
Bovenaan