Visjes van hornbach


mjgroep

Well-known member
Lid geworden
17 november 2020
Berichten
103
Leeftijd
57
Locatie
heerhugowaard
Hallo Allemaal,

Tegenwoordig kan je overal en nergens voor hooge ne laag budget visjes halen MAARRRRRR

heeft iemand ervaring met vissen van Hornbach.

Ik weet namelijk wel dat je GEEEEEENNNNN vissen bij Ranzijn alkmaar moet kopen, om de haverklap ziektes en als ik even langs de bakken loop vind ik er bijna altijd wel 1 waar een dode vis in ligt of drijft...

Hoor graag jullie ervaring mbt Hornbach

Vriendelijke groeten
Marc
 
Zover ik weet krijgt Hornbach ook vissen van Ruinemans en ik heb er nooit specifiek slechte berichten over gehoord. Bij elke zaak kun je een keer pech hebben maar ik denk dat het gros van de visjes die wij kopen bij dezeflde groothandels wegkomen.
 
maar ik denk dat het gros van de visjes die wij kopen bij dezeflde groothandels wegkomen.
Dat is idd een gegeven. Daarom zegt het ook niets als men vissen bij verschillende winkels koopt.
Maar eerlijk is eerlijk... Er zijn natuurlijk zaken die het onderhoud nogal verzaken en dat is kwalijk te nemen.
 
Oftewel: als je ergens vissen wilt kopen (waar dan ook): kijk of het er verzorgd uitziet, algen zijn niet erg, wel erg(er) is: veel vuil op de bodem of in het water, aangetaste visjes (witte of rode plekken, beschadigingen aan vinnen en staart) dode visjes, zou ik het niet doen.
Dat is moeilijk om dat in het algemeen over een winkelketen te zeggen, aangezien de zorg per winkel verschillend is en afhankelijk van de betrokkenheid van de medewerker(s).

Realiseer je bij elke vraag die je stelt, de hoofdmotivatie van dierenwinkel-medewerkers is dat ze moeten verkopen, en dat ze eventuele kennis in hun (grotendeels) vrije tijd moeten opdoen. Dat betekent dat je meestal geen passend advies krijgt!
 
Dat is idd een gegeven. Daarom zegt het ook niets als men vissen bij verschillende winkels koopt.
Maar eerlijk is eerlijk... Er zijn natuurlijk zaken die het onderhoud nogal verzaken en dat is kwalijk te nemen.
Mijn ervaring bij de Hornbach hier is goed qua onderhoud maar soms helpt een medewerker die er minder verstand van heeft en dat is dan een minpuntje voor beginners die nog niet veel ervaring hebben. Verder een prima zaak om te komen.
 
Hier bij de Hornbach ook een prima afdeling. Bakken goed verzorgd de keren dat ik er was. Medewerker had toch wel redeijk wat kennis, kon hem niet betrappen op het verkopen van onzin.
Ik had er de Japonica's vandaan omdat ze maar 2/3 kostten dan bij de LFS en dan had ik ook nog eens mooie grote exemplaren waar de LFS extra voor vraagt..

Ik denk dat het per filiaal zal verschillen.

Wat ik je wel wil aanraden, maar dat geldt ook voor bezoek aan de LFS. Doe vooraf je huiswerk. Doe geen impulsaankopen. Bij twijfel Googlen terwijl je in de zaak bent of zonder vis naar huis, nog beter, en thuis weer huiswerk doen voordat tot aankoop over gaat.
 
Mijn ervaring bij de Hornbach hier is goed qua onderhoud maar soms helpt een medewerker die er minder verstand van heeft en dat is dan een minpuntje voor beginners die nog niet veel ervaring hebben. Verder een prima zaak om te komen.
De dichtstbijzijnde Hornbach die wij hebben zit in Enschede. Moet er maar eens een kijkje gaan nemen.
 
Ik heb de mijne bij de Hornbach gekocht. Heb van tevoren meerdere winkels bezocht en dit was de enige winkel waar ik geen, zo op het oog, ongezonde vissen zag. Schone bakken ook. De mijne bleken wel wormen te hebben, dus schone bakken zeggen ook niet alles.
 
Ik heb de mijne bij de Hornbach gekocht. Heb van tevoren meerdere winkels bezocht en dit was de enige winkel waar ik geen, zo op het oog, ongezonde vissen zag. Schone bakken ook. De mijne bleken wel wormen te hebben, dus schone bakken zeggen ook niet alles.
Dat is mij bij de LFS ook gebeurd, tot 2 x toe met een paar jaar ertussen.

Al vrij snel zelf 1 geval kunnen diagnosticeren met Camallanus (click). De andere keer zag ik binnen een paar dagen dat de gekochte vissen niet ok waren. Bleek flagatellen. LFS stelde paar dagen na aankoop de diagnose op basis van symptomen. Geneesmiddel moeten kopen.

Mijn conclusie, het kan overal voorkomen en zoals bij Camallanus, vindt de besmetting wellicht al bij de kweker of ergens tijdens het transport naar winkel.
En na het lezen van het stukje over Camallanus waar ik naar linkte, vermoed ik dat in een winkel het gewoon in alle bakken met substraat zit.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: F.
Hornbach heeft best wel mooie aquaria tegenwoordig, al hangt het wel van de vestiging af. Zoals Jessica zegt, alle vissen komen toch bij een paar groothandels vandaan. Verwacht alleen geen speciale vissen, meer het standaard wat je overal kan kopen.
Ik ben in genoeg LFS geweest waar er dode vissen in de bakken lagen, Hornbach scoort naar mijn mening best goed.
LFS stelde paar dagen na aankoop de diagnose op basis van symptomen. Geneesmiddel moeten kopen.
Ik vind dat de LFS dit dan moet vergoeden of het geld terug moet geven. Dit soort problemen ontstaan niet in twee dagen in je eigen bak. Is ook een slechte zaak van de LFS dat ze niet fatsoenlijk in quarantaine worden geplaatst.

Uiteindelijk jaag je al je klanten weg, ik zou er niet naar terug gaan als dit mij twee keer overkomt.
 
Bij de Hornbach in Groningen kom ik regelmatig voor voer, in vitro plantjes etc. Vroeger ook wel eens japonica garnalen gekocht, niks mis mee. Loop altijd wel even langs de vissen en vind het er niet slecht uitzien.

Qua kennis vind ik ze ook niet slecht. Toevallig laatst gehoord dat een medewerker een klant aansprak op het feit dat hij een goudvis in een kom huisvest. Onbegrijpelijk dat mensen dit nog steeds doen... maar vind het goed dat een medewerker klanten hier wel op aanspreekt. Of het zin heeft, is een tweede ;)
 

Terug
Bovenaan