Vision 450, extra vis?


Peter E

Active member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
35
Goedendag,

Ik heb een Vision 450 staan met het onderstaande bestand;

7x maanvis scalare
10x zwaarddrager
10x corydoras panda (komen er nog 15/20 bij)
25x kardinaal tetra
1x ancistrus

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een extra soort alleen weet ik niet zo goed of dit verstandig is en wat dit dan zou moeten zijn.
De bak draait op het interne filter met Eccoflow 1500 en de Eheim pro 4+ 600
Verder draait er een Co2-systeem in de bak.

Zat zelf te denken aan bijvoorbeeld goud gourami's (3-1) of aan bijvoorbeeld een stuk of 4-6 antennebaarsjes.
Daarnaast zou ik het nog wel leuk vinden om 1 a 2 L-nummers (of eventueel 2 extra ancistrus) toe te voegen die max. 10 cm worden.

Heeft iemand tips OF ik er nog iets bij zou kunnen stoppen en zo ja een goede suggestie?
Daarbij wel rekening houdend dat ik het liever zo laat dan wanneer de bak eventueel te vol zou zijn met extra toevoegingen.

alvast bedankt voor het meedenken (y)
 
Iets voor in de bovenlaag? Bijlzalmpjes bijv, of Epiplatys annulatus of E. dageti? Of een halfsnavelbekje?
Extra ancistrus moet je voorzichtig mee zijn, die zijn niet zo erg verdraagzaam naar elkaar, of juist té verdraagzaam en dan zou het weleens kunnen zijn dat de manen de jonkies van de zwaarddragers én de ancistrussen niet meer voor kunnen eten....

Ipv Lnummers of ancistrus kun je ook eens kijken naar Farlowella vittata.
 
Dank Lysia voor je reactie.

Als ik het goed begrijp zijn de gourami's en antennebaarjes dus eigenlijk geen optie maar moet ik echt opzoek naar iets voor de bovenlaag? Persoonlijk vindt ik de snoekjes en bijlzalmpjes niet zo mooi althans als ik ze in de winkel zie. Heeft denk ik te maken met het "saaie" kleurenpallet. Misschien dat dit in het aquarium juist wel heel goed uitkomt dus ga het zeker meenemen in de overweging

Goede tip van de ancistrus. Misschien dan idd verstandig om iets anders te kiezen.
Vind de naaldmeerval wel een mooie optie ben deze alleen nog nooit in het echt tegengekomen.
Zal eens gaan kijken bij de aquariumzaken in de buurt.
 
Het is wel even zoeken naar de Farlowella's, maar ze zijn vaak wel te bestellen.

Eerlijk gezegd denk ik dat jouw middenlaag echt wel vol zit en dat als je nog meer middenlaag vissen neemt, er voor zorgt dat ze allemaal niet echt meer tot hun recht komen.
Op de bodem heb je een grote school panda's rondscharrelen, en een ancistrus. Dan begint dat ook aan de volle kant te raken.

De epiplatys annulatus heeft echt geen saai kleurenpalet, maar het moet je wel aanspreken. Er zijn nog andere Epiplatys soorten, die in de bovenlaag van je bak rondtouren, maar die zijn echt minder gangbaar en dat wordt wel zoeken. Ik noem de Epiplatys ansorgii. Epiplatys esekanus, Epiplatys lamottei, Epiplatys olbrechtsi. (Voor zover ik begrepen heb, zijn dat bovenlaag/ oppervlaktezwemmers, maar voordat je er eentje aanschaft, zul je wel wat research moeten doen.)
De Aplocheilus Lineatus Gold is redelijk makkelijk te verkrijgen.

Verder is er nog het Celebes halfsnavelbekje (Nomorhamphus Liemi, met iets meer kleur).

Ik hoop dat ik je wat opties gegeven heb. Succes!
 

Terug
Bovenaan