visbestand vraag naar aanvulling


Hancock

Well-known member
Lid geworden
18 juli 2010
Berichten
88
Locatie
Milheeze
Ik heb in mijn aquascape bak van een kleine 600 liter een school van 50 trigonostigma espei zwemmen, rasbora espei.
Ik zoek daar nog een andere passende vissoort bij. Ik dacht eerst aan een combi met serpea tetra. Die worden groter, zijn ook rood gekleurd, maar hebben las ik de neiging naar vinnen van andere vissen en garnalen te happen. Er zwemmen naast de genoemde school nog een 20 octo en een 30 jaonicagarnalen rond. Die laatste wil ik nog aanvullen met vuurgarnalen

Iemand ideeën :S

 
Japonica's en dwerggarnalen zijn geen gelukkig huwelijk, japonica's staan erom bekend dat ze dwerggarnalen molesteren
 
Zijn er alternatieven? Waaierhandjes, misschien?
Waaierhands hebben eigenlijk behoorlijk wat stroming nodig en zijn groepsdiertjes en eten enkel stofvoer dus moet je dat meerdere keren per dag in je bak strooien, je ziet vaak dat waaierhands over de bodem schrapen met hun waaiers maar dat is een uitermate slecht teken (te weinig voedsel in de bak)
 
Och oké helder geen vuurgarnaaltjes dus, niet bij stilgestaan. Dank voor de verwijzing. Dan laat ik het bij Japonica. Gaat ten slotte vooral om de rommel opruimen. Terug naar de belangrijkste vraag.
Ik heb in mijn aquascape bak van een kleine 600 liter een school van 50 trigonostigma espei zwemmen, rasbora espei.
Ik zoek daar nog een andere passende vissoort bij.
 
Ikzelf zou er een bodembewoner bij doen (mits je een zandbodem hebt) dat oogt mooier dan 2 scholen in dezelfde waterlaag
 
Een groepje Betta dimidiata? Die kruipen zo lekker de holletjes in.
 

Terug
Bovenaan