Visbestand voor Juwel Lido 120 beginner maar niet te suf


Het bestand is nog steeds:
2x Goud mollie
10x zwarte fantoom zalm
1x Pitbull pleco

Gaat allemaal prima en de pleco is echt een leuk visje hebben we ontdekt.

Nu is de vraag... Laten we het hier bij of kan/mag er nog iets bij. Iemand daar tips over? We willen zeker niet overbevolken, dus ik hoor graag wat verstandig is hier.
We hebben als ik zo kijk niet echt vissen in de bovenste laag zitten, dus misschien daar nog iets doen?
 
Tijd om de volgende stap te maken dus, sowieso moesten er nog 5 zwarte fantoom zalmpjes bij want 5 is geen school. Scholen deden ze dus ook niet echt en 1 van de dametjes is erg schuw.

Dat je vissen niet "scholen" is een teken dat ze zich prettig voelen!
Hier een interessant artikel scholenvis
 
Je kunt misschien als je het leuk vindt een koppel apistogramma voor de bodem erbij nemen
Neem dan een makkelijk te houden, niet erg agressieve appistogramma. Eigenlijk is de enige optie voor in TS bak een appistogramma borreli.

Bijlzalmpjes zijn ook erg leuk om te zien! Echt een aanrader.
 
Neem dan een makkelijk te houden, niet erg agressieve appistogramma. Eigenlijk is de enige optie voor in TS bak een appistogramma borreli.

Bijlzalmpjes zijn ook erg leuk om te zien! Echt een aanrader.
Cacatuoides (spel ik het goed?) is ook redelijk vreedzaam, maar wordt wel iets groter.
 
Een cacatuoides wordt ten eerste gewoon te groot, en als ze een nest hebben worden ze toch wel agressief naar iedereen die te dichtbij komt. En in een Lido 120 is dat 3/4 van het bodemoppervlak.
 
Neem dan een makkelijk te houden, niet erg agressieve appistogramma. Eigenlijk is de enige optie voor in TS bak een appistogramma borreli.

Bijlzalmpjes zijn ook erg leuk om te zien! Echt een aanrader.
Ik vindt bijlzalmpjes er ook leuk uit zien, maar het spring gedrag vindt ik een beetje spannend. Wil niet dat ze uit de bak springen tijdens onderhoud of tekens hard tegen de kap stoten.

De appistogramma borreli ziet er wel leuk uit, is dat handig is combinatie met de pitbull pleco die ik al heb (gezien dat ze beide vaal onderin te vinden zijn). Is er ook een zo boeiende uitziende vis die bovenin zwemt? Daar gebeurt nu nog niet zoveel.


Dan een algemene vraag aan iedereen: Ik wil graag een lichte onderbezetting hebben, hoeveel kan er dan nog bij ?
 
Ik vindt bijlzalmpjes er ook leuk uit zien, maar het spring gedrag vindt ik een beetje spannend. Wil niet dat ze uit de bak springen tijdens onderhoud of tekens hard tegen de kap stoten.

De appistogramma borreli ziet er wel leuk uit, is dat handig is combinatie met de pitbull pleco die ik al heb (gezien dat ze beide vaal onderin te vinden zijn). Is er ook een zo boeiende uitziende vis die bovenin zwemt? Daar gebeurt nu nog niet zoveel.


Dan een algemene vraag aan iedereen: Ik wil graag een lichte onderbezetting hebben, hoeveel kan er dan nog bij ?
Als je graag bovenin iets wilt hebben, kun je kijken naar bijv. de Epiplatys annulatus, of een koppel hoerami's, zoals de honinggoerami.
 
Kijk eens naar gourami's! Honinggourami's bijvoorbeeld, zijn erg leuke visjes. (Colisa chuna)
trichogaster lalius is ook erg mooi! Een nadeel: er is erg veel slechte nakweek, waardoor veel visjes snel dood gaan.
Knorgourami's (Trichopsis pumila ) zijn ook erg mooi.
gourami's zijn meer wateroppervlak gebonden, maar zijn ook wel vaak lager te vinden. Ze komen in elk geval lang niet zoveel bij de bodem als appistogramma's.
 
[/QUOTE]
Kijk eens naar gourami's! Honinggourami's bijvoorbeeld, zijn erg leuke visjes. (Colisa chuna)
trichogaster lalius is ook erg mooi! Een nadeel: er is erg veel slechte nakweek, waardoor veel visjes snel dood gaan.
Knorgourami's (Trichopsis pumila ) zijn ook erg mooi.
gourami's zijn meer wateroppervlak gebonden, maar zijn ook wel vaak lager te vinden. Ze komen in elk geval lang niet zoveel bij de bodem als appistogramma's.
Killivissen zijn ook mooi. Kijk eens naar Aphyosemion australe.
Combineerd dat allemaal goed met wat ik al heb?
 

Terug
Bovenaan