Visbestand Rio 125


legoloco

Well-known member
Lid geworden
19 november 2008
Berichten
1,080
Locatie
velden(limburg)
Nu de Rio125 draait zit ik natuurlijk naar de bezetting te zoeken.

Wat zit erin of komt er nog in vanuit de Cube20:

12x Cor. Habrosus (komen er nog wat bij denk ik)
5x Ottoc. Arnoldi (uitbreiding naar 8-10)
1x Ancistrus geel, L144 met zwarte/blauwe ogen.
Blauwe garnalen, geen idee welke dat zijn.

Als koppel/harem zit ik aan dwergknorgourami’s te denken.


Mogelijke scholenvis:

Pristella maxillaris, 15x

Of

Hyphessobrycon ornatus whitefin, 10-15x

Of

Iets anders als bijv Pentazone of een andere Hyphessobrycon soort

Heb ook aan Cardinalen gedacht maar vind een rondere vorm toch mooier.

Verder heb ik nog een 12tal vuurtetra’s in de Cube20 maar die kunnen evt naar een andere aquariaan.

Iemand nog ideeën of sugesties?
 
Ik zou de bodem niet verder willen aanvullen, met 3 meerval soorten zit je al redelijk vol.
Dwergknorgoeramies zijn erg leuk, Ik denk alleen wel dat ze ondergesneeuwd worden door de redelijk grote Pristella maxilaris of hyphessobrycon bentosi whitefin. Ik zou eerder voor een kleiner soort zalmpje gaan. Hyphessobrycon amadea is eigenlijk erg geschikt.
 
Ik zou de bodem niet verder willen aanvullen, met 3 meerval soorten zit je al redelijk vol.
Dwergknorgoeramies zijn erg leuk, Ik denk alleen wel dat ze ondergesneeuwd worden door de redelijk grote Pristella maxilaris of hyphessobrycon bentosi whitefin. Ik zou eerder voor een kleiner soort zalmpje gaan. Hyphessobrycon amadea is eigenlijk erg geschikt.

De Otto’s en ancistrus tel ik eigenlijk niet mee bij de bodem, die zitten echt overal.

De knorretjes verstoppen zich eigenlijk altijd en zijn voor mij dan ook juist de “zoekvissen”, niet alles moet “aanwezig” zijn.

Amandea had ik in de Cube60 en is wel leuk maar wil nu iets groters eigenlijk.
 
Tja, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Ik zou er wel op letten dat je bestand niet te veel gaat worden in een 80cm bakje.15 Pristella s lijkt me wat veel met wat je al hebt namelijk.
 
Tja, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Ik zou er wel op letten dat je bestand niet te veel gaat worden in een 80cm bakje.15 Pristella s lijkt me wat veel met wat je al hebt namelijk.

Klopt wel maar ik ga altijd uit van wat uitval en zou dan op hopelijk 12-13 stuks uitkomen.

En ben uiteraard ook naar de kleinere soorten aan het kijken en ze moeten verder rustig zijn.
Daardoor vielen rode en zwarte fantomen ook af al vind ik die wel erg mooi.
 
Ipv de knorretjes zou ook een koppel dwerggoueami’s of een betta kunnen maar dan moet wel het mos eerst goed groeien voor de garnalen ;-)
 
Klopt wel maar ik ga altijd uit van wat uitval en zou dan op hopelijk 12-13 stuks uitkomen.

En ben uiteraard ook naar de kleinere soorten aan het kijken en ze moeten verder rustig zijn.
Daardoor vielen rode en zwarte fantomen ook af al vind ik die wel erg mooi.
Ga met zulke sterke vissen in zulke kleine hoeveelheden er vanuit dat er geen uitval is. Pas als je 30-40 stuks haalt kun je op 1-3 stuks uitval rekenen.
 
Dwerggourami's alleen doen als je wildvang kunt krijgen of direct bij een betrouwbare kweker.
De exemplaren uit de dierenwinkel hebben zo goed als allemaal het Iridovirus.
 
Dwerggourami's alleen doen als je wildvang kunt krijgen of direct bij een betrouwbare kweker.
De exemplaren uit de dierenwinkel hebben zo goed als allemaal het Iridovirus.

Ik ken dat probleem idd van mijn tijd dat ik in een LFS werkte.
Veel problemen toen met deze vissen en ook met bijv de Preacox.
Dacht dat dat inmiddels verholpen was maar niet dus.

Ken je toevallig een betrouwbare kweker? Als dan zoek ik de wildvorm/kleur.
 
Ipv de knorretjes zou ook een koppel dwerggoueami’s of een betta kunnen maar dan moet wel het mos eerst goed groeien voor de garnalen ;-)

Garnalen zijn deze, weet iemand de exacte naam?

DEAE3B09-7684-43DB-8B06-11E769826A32.jpeg
 
Blue pearl garnalen denk ik.
Moet je wel goed blijven uitselecteren, dus de minst mooie eruit halen en verkopen of weggeven.
 
Keuzes keuzes....

Vraagje, hoeveel Galaxi’s of Amandea’s zullen er als hoofdschool in een 125 kunnen?
 

Terug
Bovenaan