Visbestand Primo 110


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Hallo,

Als het goed is komt begin volgende maand mijn Juwel Primo 110 aquarium binnen.
Nu weet ik dat ik eerst alles zal moeten inrichten en dan laten indraaien maar ben al aan het kijken naar wat voor vissen ik er uiteindelijk in zou willen.
De afmetingen van het aquarium zijn:
45×81×36 centimeter

Nu zat k te denken aan:
Guppen( deze vissen heb ik al in een kleiner aquarium en vind ik leuk en vrolijk gekleurd)
Platies
Corydoras( stuk of 10)
Dwerggoeramis, koppel of harem
Schooltje tetras of danios
Ancistrus
Dwergcichliden

Mijn vriend wil ook graag 1 of 2 dwergkogeltjes in de bak.
Nu hoorde ik van een collega dat hij dat heeft in zijn 60cm gezelschapsbak en dat het prima gaat.
Maar op internet lees ik veel over dat kogeltjes nogal agressief kunnen zijn?

Heeft verder iemand nog toevoegingen?
 
Ik zou geen guppies en platies bij dwergoeramies houden en ook geen dwergcichliden bij corydoras. Ook willen de guppies harder water dan de rest van het bestand. Dwergkogeltes zou ik niet doen, zeker niet bij vissen met lange vinnen. Het is ook teveel.

Ik zou zoeiets nemen:
Guppen
Platies
Groepje tetra's
Groepje Corydoras

Of:
Goeramie's (geen dwerggoeramie's, 95% zijn besmet met het iridovirus)
Groepje tetra's
Dwergcichliden Of Corydoras
 
Dankje voor de snelle reactie,
Waarom gaan cichliden niet goed met corydoras als ik vragen mag?
 
Te veel territorium vormers in een te kleine bak. Uberhaupt wat te veel soorten.

Dwerg cichliden hebben een territorium. Corydora's zijn een beetje sukkeltjes en denderen zo door territoriums heen.
Met een beetje pech halen je dwergen uit naar de corydoras
 
Okee, Duidelijk!
Dan geen dwergcichliden.

Zouden
Guppen
Corydoras
Schooltje tetras
Ancistrus

Kunnen?
Een roofvis die baby guppen eet zou ook wel makkelijk zijn?
 
Dat lijkt mij stukken beter :petjeaf:

De gymnocorymbus ternetzi vind je toevallig geen mooie tetra? Deze is er in het zwart en wit. Zijn goede baby guppen verdelgers.
 
Okee, Duidelijk!
Dan geen dwergcichliden.

Zouden
Guppen
Corydoras
Schooltje tetras
Ancistrus

Kunnen?
Een roofvis die baby guppen eet zou ook wel makkelijk zijn?

Dit klinkt inderdaad al beter. Zelf zou ik geen levendbarenden houden maar goed dat is een persoonlijk iets natuurlijk.
 
gymnocorymbus ternetzi
Ziet er mooi uit inderdaad! Leuke vis.
Verder nog tips voor een leuk schooltje andere vissen?
Het hoeven niet perse tetras te zijn. Gewoon 1 school met visjes naast de guppen leek me leuk
 
Rasbora soorten. Bijvoorbeeld trigonostigma espei, boraras brigittae of Brevibora dorsiocellata, een vis die al lang in de hobby is maar die je niet vaak ziet.
 
Gelet op het aantal jongen dat de Guppen meebrengen is het handig om een vis te hebben die deze populatie in stand kan houden want anders heb je zo de bak vol met Guppen.
 

Terug
Bovenaan