visbestand met kempvis


F

Frederique. 5

Guest
Hey,

Ik vraag me af welke vissen er eigenlijk bij de kempvis kunnen want ik las eens dat er zelf geen neon tetras bij kunnen of zelf dat je die in zo een kweekbakje of mini aquarium moet houden dat lijk me zeker onmogelijk dus ja men vraag is welke vissen kunnen er bij en welke niet.
 
Kempvissen in een kweekbakje of mini-aquarium ???? Als je dat beest wil pesten moet je dat zeker doen. Ze worden inderdaad wel op die manier gehouden door sommige mensen, zelfs in een vaas of jampotje, maar het is de vraag of je dat als dierenliefhebber wil. Ook een kempvis heeft dus recht op voldoende ruimte, en dat is een aquarium van minimaal 80 cm.

zo dus niet

Cs5f_Ic0qnvoQ_JYvJCs1xH0ZBpenSUe.jpeg
 
Er zijn situaties waar neons en betta's niet goed samen gaan maar in andere situaties gaat dit wel goed.

Ikzelf hou betta's in een 60 cm bak met kleine cory's. Een kleinblijvende ancistrus gaat ook vaak goed. Bij betta's is het vaak moeilijk om een goed bestand bij te voegen,daarom is het misschien beter om ze alleen te houden, of met 2 vrouwen.
Wel belangrijk is het om je bak met veel groen in te richten en verstopplekken. Als je al vrouwen erbij voegt is het verstandig om ze eerst goed in de gaten te houden,of dit goed samengaat met de man. Je kan dan ingrijpen als het mis gaat. Vele situaties gaan goed maar ook veel situaties gaan fout. Het is nooit in te schatten hoe het gaat.

Hopelijk is dit voldoende info.
 
Op welke temperatuur houd jij je Betta's Jootje?

Neontetra's doen heb namelijk echt wel een stukje beter als je ze niet al te warm houdt: 22/23. Als je dan je Betta's op 26 graden gaat houden zoals wel vaker wordt geadviseerd hebben de neontetra's het wel erg warm en kun je ze daarom beter niet bij de Betta houden als je het mij vraagt.

Staat dus eigenlijk helemaal los van de karaktertjes :)

~ Ivo
 
Geldt overigens ook voor Cory's. De meeste (alle?) dwergjes zitten graag koeler.
 
Ja dat las ik ook vissen in een jam-pot, net als heel je leven in een wc opgesloten zitten :p maar ik ben nog niet echt van plan 1 direct te kopen maar ik vind zo weinig info i.v.m andere vissen. Ik had ooit 1(zonder vrouwtjes) in het begin in een 110l bak met 10 neon's en 2 Chinese algeneters en dan zag ik dat hij aangevallen werd door de neon's. Wat ik gevraagd had aan de verkoper en die zei zolang je maar 1 mannetje neemt kan die overal bij wat natuurlijk al niet kan natuurlijk. Maar wat ik vooral willen weten dat een kempvis met vrouwtjes bij een maanvis kan? of bij garnalen? En mss een gekke vraag bij een wimpelaal :p deze vraag is eigenlijk volledig informatief aangezien ik een nieuwe bak zou willen kopen om er eventueel er mee te beginnen kweken.
 
Ik heb mijn volwassen betta's op 22/24 gr zitten. De meeste jongen zitten zelfs iets warmer als 26 gr rond 28 gr.

Betta's met maanvissen kan absoluut niet, de betta vreet vaak de stralen aan van de maanvis, en ook andersom komt voor. Wij zeggen zelf, alles wat groter is, past niet bij een betta

Meer info vind je op bettas4all.nl, vragen stellen kan altijd
 
Bij de ene Betta gaat het goed, de andere roeit moeiteloos een populatie uit. Welke garnalen heb je het precies over?

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan