Visbestand laatste paar dingetjes.


M

MyAqua

Guest
Hoii momenteel heb ik 15 zwarte neontetra's 10 corydora panda's en 2 algeneters.
Hier komt nog een koppeltje laetacara dorsigera's bij.

Ik wil nog een groepje chela dadyburjori's. maar hoe groot?
Een groepje van 6-8-10? op google staat dat ze met 10 moeten worden gehouden en 1 site zei dat ze ook met 5 kunnen.
hij zwemt alleen in de bovenlaag en daar heb ik nog geen visje daarvoor. dus ik neem aan dat deze er wel bij zou kunnen??

Ook is mijn GH momenteel 13, zou ik over turf moeten gaan filterne?

Groetjes
 
iemand??
 
Wat zijn de afmetingen van je aquarium? lijkt me wel handig om te bepalen welke vissen er nog bij kunnen.
 
trigon 190 is 190 liter (afmeting de zijden zijn 70 cm voorruit is 1 meter en hoogte is 60 cm.)
 
Groepsvisjes hebben het liefst een zo groot mogelijke groep dus ik zou voor minstens 10 stuks gaan. Dan voelen ze zich meer op hun gemak en komen ze beter uit.
 
groepje-school is anders he:)
 
Sorry, mijn fout ;) Maar een stuk of 10 lijkt me prima
 
Okee dankje :)

Zijn er ook meerdere sprekers of durven ze niet meer haha??
 
MyAqua zei:
Hoii momenteel heb ik 15 zwarte neontetra's 10 corydora panda's en 2 algeneters.
Hier komt nog een koppeltje laetacara dorsigera's bij.

Ik wil nog een groepje chela dadyburjori's. maar hoe groot?
Een groepje van 6-8-10? op google staat dat ze met 10 moeten worden gehouden en 1 site zei dat ze ook met 5 kunnen.
hij zwemt alleen in de bovenlaag en daar heb ik nog geen visje daarvoor. dus ik neem aan dat deze er wel bij zou kunnen??

Ook is mijn GH momenteel 13, zou ik over turf moeten gaan filterne?

Groetjes

Wat is dan volgens jou precies het verschil tussen een 'groepsvis' en een 'scholenvis'?

De Chela Dadyburjori zou ik zeker in een zo groot mogelijke school houden.

Zou persoonlijk wel wachten tot je GH wat omlaag is, is inderdaad aan de hoge kant. Hoe heb je het gemeten? Wat is je PH?
Over turf filter kan ja.
 
PH is 7, ga vanavond weer is meten zal het dan posten.

Een groep is een kleiner aantal: 5-8 stuks een school (10-20+) stuks.

Denk dan dat het 10 chela's worden.

Als me GH onder de 10 is dan niet over turf filteren lijkt me? anders begin ik daar volgende week mee.
 
volgens mij kan een veel lagere gh dan 10 voor jou bestand ook geen kwaad. dus je kan gewoon over turf blijven filteren.
 
Nee heb nog geen turf dat was de vraag haha :) vanavond na het douche ga ik meten, ga nu eerst naar fietscrossbaan
 

Terug
Bovenaan