Visbestand juwel vision 120


crossfittom

Member
Lid geworden
24 oktober 2022
Berichten
24
Leeftijd
38
Ik heb 2 soort apistogrammen in mijn juwel vision. Hoeveel koppeltjes zou je kunnen hebben in een juwel vision 120 vision? En kan ik er een koppeltje ramirezi bijzetten?
 
Nee, ik vindt 2 soorten Apisto al een beetje veel als ik eerlijk ben. mochten ze een nestje krijgen dan kan het wek eens erg onrustig worden met hun territoriumgedrag. Beter zou zijn gewoon 1 koppeltje. Of een harem 1 man met 2 vrouwen ( van dezelfde soort) en dan een mooie school zalmpjes oid erbij zetten.
 
Ik houd het voorlopig even bij twee koppeltjes apistogrammen. Namelijk de apisotogramma hyongsloi en de apistogramma trifasciata. Daarnaast zwemmen er nog 5 barbeeltjes rond. Ben nog erg aan het nadenken wat ik er nog meer bij zou willen zetten @jessicapilon
 
Iemand nog leuke ideeen?
 
Mijn vraag aan jullie is, Wat is voor jou de mooiste scholenvis?

Ik heb namelijk een juwel vision 120 met een paar barbeeltjes en 2 koppeltjes dwergchicliden en ben nog opzoek naar een mooie kleurrijke scholenvis. Ik kom er niet echt uit en wil me laten inspireren door jullie.
 
Ik heb altijd een school met R Espei gehad en die zijn kleurrijk en ze scholen mooi.
 
Corydoras voor op de bodem
 
Zwarte fantoomzalmen, diamantzalmen, roodkopzalmen en stervlrkzalmen vind ik erg leuk. En niet heel standaard.
 
Leuke vraag, ik ben zelf ook op zoek naar een kleine scholen vis. Vond de blauwe neon gaaf. Op de filmpjes die ik zag leken ze ook best veel interactie te hebben.
 
Zelf geen ervaring mee, maar dit leverde een zoektocht op 'scholenvis' en 'aquarium 60 cm' en vervolgens de kleurrijke, vreedzame visjes bij AquaInfo op:
Aphyocharax rathbuni – Robijnzalm
Boraras naevus
Congopanchax myersi
Danio aesculapii
Danio quagga
Hyphessobrycon amandae - vuurtetra
Hyphessobrycon flammeus - rode Rio
Hyphessobrycon pulchripinnis - citroentetra
Nannostomus eques of Bruine Potloodvisjes
Nannostomus rubrocaudatus
Pristella maxillaris

en uiteraard de soorten hierboven door de anderen al aangegeven.


Je moet wel zelf even kijken of je aquarium qua waarden (temperatuur etc) geschikt is, daar heb ik verder niet echt op gelet.
 

Terug
Bovenaan