visbestand juwel record 80


S

Sterrekind

Guest
Hoi

Ik heb een bak over, en deze staat al twee weken in te draaien op onze slaapkamer.

Na zoeken en lezen heb ik de volgende visjes uitgekozen voor het bakje:

Zebra-danio ( de sluierstaart versie)
Zwarte tetra albino ( een witte zwarte tetra haha)
Corydora Sterbai


Van de danio wilde ik er 8 aanschaffen, van de albino tetra ook , en van de Corydora's wilde ik er 6 aanschaffen.

Kunnen deze drie soorten samen?
 
Helaas :)

Zebradanio's en zwarte tetra's zitten best op kamertemperatuur terwijl sterbai liever warmer zitten. Ook is je bak erg aan de kleine kant voor zebradanio's. Wat vind je van Chinese danio's (is ook een sluierversie van), zwarte tetra's en Corydoras panda?

Scholenvisjes houd je wel met minimaal 10 exemplaren.
 
en nog een week laten indraaien, minimaal drie weken en dan geleidelijk de visjes toevoegen en niet alles tegelijk.
 
Jones zei:
Helaas :)

Zebradanio's en zwarte tetra's zitten best op kamertemperatuur terwijl sterbai liever warmer zitten. Ook is je bak erg aan de kleine kant voor zebradanio's. Wat vind je van Chinese danio's (is ook een sluierversie van), zwarte tetra's en Corydoras panda?

Scholenvisjes houd je wel met minimaal 10 exemplaren.

Kamertemperatuur is rond de 20 graden hier, ik wilde het bakje verwarmen tot 21 graden, dat wil dan niet voor de danio's? Volgens de site waar ik de corydora's wilde bestellen moesten de corydora's tussen de 21 en 25 graden zitten?

Bak nog een week in laten draaien doen we sowieso, die stomme fout begaan we niet nog eens :)
 
Veel Corydoras zitten graag wat koeler, maar sterbai is daar een uitzondering op. Daarom is Corydoras panda een betere keuze. Pygmaeus en habrosus kunnen ook. Het is maar net welke je leuk vindt.
 

Terug
Bovenaan